StoryEditor

Samoobsluha zažíva boom. Šetrí náklady

17.01.2018, 23:00
Ich rozmáhaniu pomáha zvyšovanie ceny práce, čím vzniká tlak na náklady obchodníkov.

Počet samoobslužných pokladníc v reťazcoch rastie. Príklad Tesca, ktoré s nimi prišlo ako prvé, nasledujú ďalšie prevádzky. Pokladnice, kde môžu zákazníci nakúpiť bez asistencie zamestnancov predajne, sa nachádzajú už aj v sieti Kaufland či vo veľkoobchode Metro v Ivanke pri Dunaji a postupne budú pribúdať ďalšie.


Dôvodom ich rozrastania sú podľa odborníkov nielen požiadavky zákazníka na zrýchlenie nákupu bez zdĺhavého čakania v radoch, ale aj rastúce mzdy. Takýmto spôsobom si firmy dokážu znížiť náklady na zamestnancov.


Narastajúci trend
Tesco zaviedlo samoobslužné pokladnice podľa vzoru zahraničných obchodov ešte v roku 2010. Prvým miestom, kde si mohli zákazníci nakúpiť bez predavačiek za pokladnicou, bola ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-07 21:31:12 - Feat.: - Title: Výdavky na vianočné nákupy v USA zatiaľ rastú najmä v online obchodoch 02 - Modified: 2024-12-03 12:59:36 - Feat.: - Title: Čo priniesol Black Friday? Bitka obchodníkov napovedá veľa, nahráva jednému segmentu 03 - Modified: 2024-11-30 08:47:14 - Feat.: - Title: Do obchodu v Japonsku vnikol medveď, zranil jedného človeka 04 - Modified: 2024-10-19 21:57:13 - Feat.: - Title: Nová fáza globálnej expanzie. Čína chce obísť západné clá výstavbou tovární v zahraničí 05 - Modified: 2024-10-30 15:45:22 - Feat.: - Title: Jaroslav Hrabovský z DeutschMann: "Priateľská atmosféra a dôvera je predpokladom úspešnosti obchodníckych teamov"
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 22:32