Škoda Auto vlani zvýšila zisk po zdanení o 34 percent na 1,274 miliardy eur. Tržby stúpli o 21 percent na rekordných 16,6 miliardy eur. Škoda to dnes oznámila na výročnej tlačovej konferencii.
Automobilka dodala zákazníkom 1,2 milióna vozidiel, o 6,6 percenta viac ako v roku 2016 a zároveň najviac v histórii. Investície vlani stúpli o 34 percent na 733 miliónov eur.
Rýchlejší rast zisku proti tržbám podľa člena predstavenstva pre financie Klausa-Dietera Schürmann súvisí s uvedením SUV modelov, teda najmä KodiaQ a zároveň zlepšením na strane nákladov.
V nasledujúcich dvoch rokoch uvedie spoločnosť na trh spolu 19 nových vozidiel, medzi nimi už v roku 2019 sériovú verziu crossoveru Škoda Vision X, ktorá mala svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve.
"Do konca roka 2020 uvedieme na trh spolu 19 nových modelov. Súčasne tiež realizujeme najväčší investičný program v histórii podniku. V nasledujúcich piatich rokoch investuje Škoda zhruba dve miliardy eur do elektromobility a nových služieb súvisiacich s mobilitou. Odhodlane tým pokračujeme v realizácii našej Stratégie 2025 ," uviedol predseda predstavenstva Bernhard Maier.
Rebríčku desiatich najúspešnejších trhov kraľovala v uplynulom roku opäť Čína s rastom o 2,5 percenta na 325 tisíc predaných vozidiel. Za ňou nasledovalo Nemecko (173.300 vozidiel), Česká republika (95 tisíc vozidiel), Veľká Británia (80.100 vozidiel), Poľsko (66 tisíc vozidiel), Rusko (62.300 vozidiel), Francúzsko (27.300 vozidiel), Turecko (25 tisíc vozidiel), Taliansko (24.700 vozidiel) a Rakúsko (24.300 vozidiel).