Autá pre Autolib vyrába priemyselný a dopravný gigant Bolloré Groupe.Reuters
StoryEditor

Projekt zdieľania áut v Paríži končí. Nabral obrovskú stratu

16.07.2018, 00:00
Keď projekt v roku 2011 štartoval, veril jeho iniciátor, starosta Bertrand Delanoë, že môže byť časom ekonomicky sebestačný. 

Nápad, ktorý vyzerá na prvý pohľad lákavo. Namiesto vlastného auta si sadnete pred domom do elektromobilu, o ktorý sa delíte s ďalšími ľuďmi, prejdete s ním, kam potrebujete, dáte ho nabíjať a viac sa oň nestaráte. 

Za pol hodiny zaplatíte deväť eur. Keď vás pôjde viac, je to zhruba rovnako drahé ako parížske metro a asi štyrikrát lacnejšie ako taxík. Predplatitelia jazdia dokonca za šesť eur. 

Teraz však projekt Autolib v Paríži končí. Nie že by nebol záujem. V Autolibe je registrovaných vy...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Riziká štátnej podpory nájomného bývania 02 - Modified: 2024-12-21 12:49:48 - Feat.: - Title: Nemecký profesor: Menová politika podporuje príjmovú nerovnosť 03 - Modified: 2024-12-19 23:00:00 - Feat.: - Title: Zánik Babylonu vďaka AI pomôže EÚ 04 - Modified: 2024-12-18 15:08:20 - Feat.: - Title: Ekonomický úspech sa dnes volá Španielsko. V čom ide príkladom? 05 - Modified: 2024-12-17 13:21:36 - Feat.: - Title: Švédsko zvažuje prevzatie podielov v budúcich jadrových projektoch
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 07:08