Autá pre Autolib vyrába priemyselný a dopravný gigant Bolloré
Groupe.Reuters
StoryEditorProjekt zdieľania áut v Paríži končí. Nabral obrovskú stratu
Keď projekt v roku 2011 štartoval, veril jeho iniciátor, starosta Bertrand Delanoë, že môže byť časom ekonomicky sebestačný.
Nápad, ktorý vyzerá na prvý pohľad lákavo. Namiesto vlastného auta si sadnete pred domom do elektromobilu, o ktorý sa delíte s ďalšími ľuďmi, prejdete s ním, kam potrebujete, dáte ho nabíjať a viac sa oň nestaráte.
Za pol hodiny zaplatíte deväť eur. Keď vás pôjde viac, je to zhruba rovnako drahé ako parížske metro a asi štyrikrát lacnejšie ako taxík. Predplatitelia jazdia dokonca za šesť eur.
Teraz však projekt Autolib v Paríži končí. Nie že by nebol záujem. V Autolibe je registrovaných vy...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Riziká štátnej podpory nájomného bývania
02 - Modified: 2024-12-21 12:49:48 - Feat.: - Title: Nemecký profesor: Menová politika podporuje príjmovú nerovnosť
03 - Modified: 2024-12-19 23:00:00 - Feat.: - Title: Zánik Babylonu vďaka AI pomôže EÚ
04 - Modified: 2024-12-18 15:08:20 - Feat.: - Title: Ekonomický úspech sa dnes volá Španielsko. V čom ide príkladom?
05 - Modified: 2024-12-17 13:21:36 - Feat.: - Title: Švédsko zvažuje prevzatie podielov v budúcich jadrových projektoch