Autá pre Autolib vyrába priemyselný a dopravný gigant Bolloré Groupe.Reuters
StoryEditor

Projekt zdieľania áut v Paríži končí. Nabral obrovskú stratu

16.07.2018, 00:00
Keď projekt v roku 2011 štartoval, veril jeho iniciátor, starosta Bertrand Delanoë, že môže byť časom ekonomicky sebestačný. 

Nápad, ktorý vyzerá na prvý pohľad lákavo. Namiesto vlastného auta si sadnete pred domom do elektromobilu, o ktorý sa delíte s ďalšími ľuďmi, prejdete s ním, kam potrebujete, dáte ho nabíjať a viac sa oň nestaráte. 

Za pol hodiny zaplatíte deväť eur. Keď vás pôjde viac, je to zhruba rovnako drahé ako parížske metro a asi štyrikrát lacnejšie ako taxík. Predplatitelia jazdia dokonca za šesť eur. 

Teraz však projekt Autolib v Paríži končí. Nie že by nebol záujem. V Autolibe je registrovaných vy...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-05 18:29:49 - Feat.: - Title: Ľudia začínajú šetriť na základných potravinách či liekoch. Šéf maloobchodníkov: Kríza trvá veľmi dlho 02 - Modified: 2025-12-05 11:16:02 - Feat.: - Title: Slováci sú už unavení a zničení. Nádejou je obrovský sľub z Nemecka 03 - Modified: 2025-12-05 09:25:50 - Feat.: - Title: Aj najlepší výkon našej ekonomiky je stále slabý. Hlavný motor rastu nesklamal, no domácnosti sa trápia 04 - Modified: 2025-12-05 06:54:52 - Feat.: - Title: Ani stovky miliónov nestačili. Na kompletnú obnovu Notre Dame chýba ďalších 140 miliónov eur 05 - Modified: 2025-12-02 08:06:21 - Feat.: - Title: Reformy sa musia začať v Bratislave
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. december 2025 03:49