Autá pre Autolib vyrába priemyselný a dopravný gigant Bolloré
Groupe.Reuters
StoryEditorProjekt zdieľania áut v Paríži končí. Nabral obrovskú stratu
Keď projekt v roku 2011 štartoval, veril jeho iniciátor, starosta Bertrand Delanoë, že môže byť časom ekonomicky sebestačný.
Nápad, ktorý vyzerá na prvý pohľad lákavo. Namiesto vlastného auta si sadnete pred domom do elektromobilu, o ktorý sa delíte s ďalšími ľuďmi, prejdete s ním, kam potrebujete, dáte ho nabíjať a viac sa oň nestaráte.
Za pol hodiny zaplatíte deväť eur. Keď vás pôjde viac, je to zhruba rovnako drahé ako parížske metro a asi štyrikrát lacnejšie ako taxík. Predplatitelia jazdia dokonca za šesť eur.
Teraz však projekt Autolib v Paríži končí. Nie že by nebol záujem. V Autolibe je registrovaných vy...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Nárast daní je začarovaným kruhom. Výdavky sú privysoké na výkonnosť našej ekonomiky, rizikom sú penzie
02 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Bude nakoniec všetko úplne inak? Ropa môže dostať druhú šancu, gigantom vyčítajú sabotáž
03 - Modified: 2024-11-20 21:12:00 - Feat.: - Title: Minister Blanár v Lichtenštajnsku rokoval o ekonomickej spolupráci, témou bola aj Ukrajina
04 - Modified: 2024-11-20 07:56:00 - Feat.: - Title: Čína dúfa, že Nemecko by jej mohlo pomôcť vyriešiť clá na jej elektromobily v Európskej únii
05 - Modified: 2024-11-20 07:26:19 - Feat.: - Title: Ceny ropy sa takmer nemenia, Brent sa drží na úrovni 73 dolárov za barel