Autá pre Autolib vyrába priemyselný a dopravný gigant Bolloré Groupe.Reuters
StoryEditor

Projekt zdieľania áut v Paríži končí. Nabral obrovskú stratu

16.07.2018, 00:00
Keď projekt v roku 2011 štartoval, veril jeho iniciátor, starosta Bertrand Delanoë, že môže byť časom ekonomicky sebestačný. 

Nápad, ktorý vyzerá na prvý pohľad lákavo. Namiesto vlastného auta si sadnete pred domom do elektromobilu, o ktorý sa delíte s ďalšími ľuďmi, prejdete s ním, kam potrebujete, dáte ho nabíjať a viac sa oň nestaráte. 

Za pol hodiny zaplatíte deväť eur. Keď vás pôjde viac, je to zhruba rovnako drahé ako parížske metro a asi štyrikrát lacnejšie ako taxík. Predplatitelia jazdia dokonca za šesť eur. 

Teraz však projekt Autolib v Paríži končí. Nie že by nebol záujem. V Autolibe je registrovaných vy...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-24 12:28:15 - Feat.: - Title: Nemecká vláda očakáva v najbližších rokoch ďalší pokles zadlženosti 02 - Modified: 2024-04-24 12:17:40 - Feat.: - Title: Výsledky Boeingu v prvom kvartáli prekonali očakávania trhu 03 - Modified: 2024-04-24 09:21:16 - Feat.: - Title: Nálada v nemeckej ekonomike sa v apríli zlepšila 04 - Modified: 2024-04-24 06:38:31 - Feat.: - Title: Ceny ropy dnes ráno vzrástli 05 - Modified: 2024-04-23 14:57:47 - Feat.: - Title: SaS predložila ústavný návrh zákona na ochranu druhého piliera. Koalícia z ľudí urobí žobrákov, vraví Gröhling
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 03:53