Keď sa Laura Barlettová v roku 2012 vracala od kamarátky s nedopitou fľašou vína uzavretou igelitovým vreckom, jej vtedy dvadsaťročný syn doma poznamenal, že improvizovaná zátka vyzerá ako kondóm. To, čo sa začalo ako nevinný vtip, im teraz obom zarába na živobytie.
Barlettová pracovala v marketingu v banke, jej syn Mitch Strahan bol čašník. Prvý kapitál získali cez crowdfundingovou akciu na serveri Kickstarter. Z pôvodných 10-tisíc dolárov sa vypracovali až na ročné predaje za viac ako pol milióna dolárov. Pokiaľ bude firma ďalej rásť, počas tohto roka predá vínne kondómy za 750-tisíc dolárov.
"Nemohli sme ich vyrábať priamo v továrni na kondómy, pretože tam sa balia na výrobnej linke," povedal CNBC Strahan. Nakoniec sa dohodli so zahraničným výrobcom rukavíc, ktorý im pomohol s formami. Balenie veľmi podobné prezervatívom sa začalo vyrábať v závode na balenie liekov.
Aj napriek peniazom z Kickstarteru bola firma po prvom roku v strate. "Musel som mamu veľmi presviedčať, aby nevycúvala," priznal Strahan. Vytrvalosť sa im nakoniec vyplatila, v roku 2014 bol ich výrobok americkou The Today Show označený za jeden z najlepších vianočných darčekov.
O dva roky neskôr sa vínne kondómy stali virálnym hitom a video s nimi dosiahlo tridsať miliónov zhliadnutí.
"Nečakajte, až vám niekto dá návod, čo robiť," dodala na záver rozhovoru so CNBC Barlettová. Zmysel pre humor a cieľavedomosť jej aj jej synovi nakoniec dovolila opustiť zamestnanie. Vtipné uzávery na víno im obom dostatočne zarábajú.