Eurozóna rastie najpomalšie za posledné štyri roky. Na vine sú aj emisné testy pre automobilky.
Od prvého septembra musia autá vyrobené v Únii spĺňať nové emisné pravidlá. V praxi to znamenalo, že stovky modelov museli prejsť náročnými kontrolami, ktoré mohli trvať aj 48 hodín. Automobilky však tento termín nestihli, všetko sa pretiahlo a továrne tak museli spomaliť výrobu, kým neboli modely odsúhlasené. To sa podpísalo pod hospodárskym rastom nielen automobilovej veľmoci, akou je Nemecko, ale na ekonomike celej eurozóny. Tá totiž v treťom štvrťroku dosiahla najnižší rast HDP za posledné štyri roky.
Na vine sú Nemecko s Taliansko...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-04 21:51:39 - Feat.: - Title: Cikajúci chlapec v Bruseli sa opäť obliekol do detvianskeho kroja
02 - Modified: 2024-05-04 09:09:43 - Feat.: - Title: Rozšírenie EÚ na východ je z pohľadu Rakúska skutočným hospodárskym úspechom
03 - Modified: 2024-05-03 09:40:17 - Feat.: - Title: Čoraz viac Slovákov má problém s EÚ, ale skutočný problém Únie je niekde úplne inde
04 - Modified: 2024-05-02 09:38:31 - Feat.: - Title: Európska únia poskytne Libanonu finančnú pomoc v hodnote jednej miliardy eur
05 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá