Priaznivý stav americkej ekonomiky sa tento rok premietol aj do výdavkov Američanov v predvianočnom období. Rast maloobchodných tržieb od 1. novembra do 24. decembra medziročne vzrástol o 5,1 percenta na viac ako 850 miliárd dolárov.
Rast bol tak najvyšší za šesť rokov, vyplýva z prieskumu Mastercard SpendingPulse.
Prieskum zahŕňa výdavky na internete aj v obchodoch a všetky typy platieb, vrátane platieb hotovosťou a šekmi.
"Od nákupných uličiek po internetové košíky, dôvera spotrebiteľov sa pre maloobchod premenila v prázdninovú radosť," uviedol poradca Mastercard a bývalý riaditeľ obchodného domu Saks Steve Sadove, ktorého cituje agentúra AP.
Tržby internetových obchodov sa medziročne zvýšili o viac ako 19 percent. Na celkových maloobchodných tržbách sa podieľali 13 percentami.
Predaj odevov sa zvýšil o takmer osem percent, čo bol najvyšší rast od roku 2010. Tržby z predaja nábytku vzrástli o 2,3 percent, tržby obchodov s elektronikou a domácimi spotrebičmi sa naopak o 0,7 percenta znížili.
Ľudia menej míňali v obchodných domoch, čo podľa Mastercard bolo čiastočne spôsobené zatváraním obchodov. Ľudia ale mali záujem o nákup na internetových stránkach obchodných domov, kde tržby vzrástli o 10,2 percenta.
Tradiční obchodníci sa snažia modernizovať svoje internetové stránky a aplikácie pre mobilné telefóny a ponúkajú nákup cez internet, ktorý je potom možné vyzdvihnúť v ich obchodoch.