Šéf nemeckej automobilky Daimler Dieter Zetsche v máji tohto roku ukončí po dlhých 43 rokoch svoju kariéru v spoločnosti.
A za svoju vernosť spoločnosti, ktorá vyrába vozidlá Mercedes, bude náležite odmenený. Dostane najvyšší dôchodkový balík, ktorý kedy dostal generálny riaditeľ akejkoľvek nemeckej spoločnosti.
Prekoná bývalého šéfa Volkswagenu
Výrobca vozidiel značky Mercedes bude odchádzajúcemu Zetschemu vyplácať dôchodkový balíček v hodnote 4250 eur denne. Zetsche, ktorý bol generálnym riaditeľom Daimleru 13 rokov, si tak ročne príde na viac ako 1 milión eur. Napísal o tom nemecký denník Deutsche Welle.
Podľa informácií, ktoré citovali nemecké noviny Bild am Sonntag, ide o najvyššiu dôchodkový balík, ktorý kedy bol vyplatený generálnemu riaditeľovi v nemeckej spoločnosti.
Ako uviedol nemecký denník Spiegel, najvyšší zamestnanecký dôchodok naposledy získal dlhoročný generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen Martin Winterkorn. Ten získal 3100 eur za deň.
Šéf Daimleru Dieter Zetsche bude každý rok dostávať 1,05 milióna eur a navyše bude mať nárok na čerpanie zo samostatného dôchodkového fondu. Ten bol vytvorený pre manažérov spoločnosti Daimler, a Zetschemu by z neho mohlo každý rok plynúť ďalších 500-tisíc eur.
Môže si ešte privyrobiť
Táto suma spolu s dôchodkovým balíkom by mohla dohromady predstavovať približne 4250 eur za deň. Tlačový hovorca spoločnosti Daimler to potvrdil a dodal, že dôchodkový balík bol stanovený už v roku 2017.
Zetscheho nahradí súčasný člen správnej rady Švéd Ola Källenius, ktorý dohliada na výskum a vývoj. Tým ale pôsobenie Zetscheho v Daimleri nekončí. Za dva roky sa chystá prevziať predsedníctvo v dozornej rade od Manfreda Bischoffa, ktorému v roku 2021 vyprší zmluva.
Ak tak naozaj urobí, môže si k dôchodku privyrobiť ďalšiu nemalú čiastku, Bischoff si vo funkcii prišiel na 500-tisíc eur. Ako oznámila spoločnosť Daimler, túto sumu Zetsche nezíska automaticky. Dostane ju iba, ak bude vymenovaný do dozornej rady.
Tlak na elektrifikáciu áut
Ako uviedol denník Financial Times, zmena vo vedení je reakciou na výzvu, ktorú priniesla transformácia automobilového priemyslu. Výrobcovia áut sú pod tlakom elektrifikácie svojej flotily, investovať do autonómneho riadenia a pripojiť automobily k internetu, aby sa z nich stali "iPhony na kolieskach."
Zetsche odchádza do dôchodku o šesť mesiacov skôr, než sa očakávalo. Jeho predčasný odchod naznačuje, že Daimler si želá kvôli reštrukturalizácii, ktorú spoločnosť ohlásila v júli, a začať má v januári 2020, nových ľudí.
"Je to veľmi šikovný krok. Je naplánovaný tak, aby bol prechod hladký," povedal svoj názor analytik Bankhaus Lampe Christian Ludwig.