Škoda Auto
StoryEditor

Škoda má nedostatok kapacít a nestíha vyrábať. V hre o továreň má byť Turecko i Bulharsko

13.04.2019, 09:50
Do užšieho výberu na novú továreň koncernu VW postúpilo podľa informácií agentúry DPA Bulharsko a Turecko.

Ako uvádza agentúra DPA, nová továreň vo východnej Európe by mala uľaviť už fungujúcim podnikom - výslovne zmieňuje aj českú Škodu Auto. Predseda predstavenstva mladoboleslavskej automobilky Bernhard Maier vlani uviedol, že európske kapacity tejto dcérskej firmy VW sú plne vyťažené (škodovky sa vyrábajú aj v Číne, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii).

Lokáciu, kde sa nová továreň postaví, je potrebné vyriešiť čo najrýchlejšie, píše iDNES.cz. Bernhard Maier pre britský magazín Autocar vyhlásil, že by Škoda v minulom roku predala o viac ako sto tisíc áut viac, keby nebojovala s nedostatkom výrobných kapacít.

Jedným z možných riešení má byť práve výstavba novej výrobne. Nádej na novú továreň si robí predovšetkým Bulharsko. Volkswagen v krajine nič nenecháva na náhodu, podľa informácií agentúry DPA si začiatkom apríla prišla firemná delegácia prehliadnuť nemeckú jazykovú škôlku v hlavnom meste Sofia.

Podľa informácií týždenníka Automobilwoche sa však Turecko nevzdáva a vyvíja na koncern tlak. Tamojšie špičky autopriemyslu pripomínajú, že VW v krajine vlani predal 120-tisíc vozidiel všetkých svojich značiek a je načase, aby firma nazerala na Turecko nielen ako na odbytisko, ale aby tam aj vyrábala.

"Mal by prísť nejaký pozitívny signál," povedal denníku v narážke na napäté nemecko-turecké vzťahy šéf tureckého zväzu dodávateľov Alper Kanca.

Automobilka už skôr oznámila, že postaví novú fabriku na východe. Podľa plánu celého koncernu má nová továreň vyrábať nielen škodovky, ale aj modely ostatných značiek nemeckej skupiny, všetko má však bežať pod taktovkou českej značky.

Handelsblatt uvádza, že manažment koncernu počíta, že nová továreň bude stáť 1,3 miliardy eur. Maier pre Automotive News Europe povedal, že automobilka znížila počet kandidátskych krajín na štyri, odmietol ich však menovať. Pôvodne sa malo vyberať z desiatich lokalít.

​Začiatkom marca tohto roka napísal denník Večerné Novosti, že hlavným kandidátom na stavbu továrne má byť Srbsko. Magazín Autocar dokonca spomína bez udania podrobností ako ďalšiu možnosť výstavbu novej továrne v Českej republike.

Jednou z prekážok stavby nového závodu je silný odpor nemeckých odborov Volkswagenu. Odbory IG Metall poukazujú na to, že majú byť lepšie vyťažené existujúce továrne. V dozornej rade koncernu budú zástupcovia hlasovať proti stavbe. Existujúce továrne podľa nich nie sú dostatočne vyťažené.

01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 02 - Modified: 2024-12-21 07:25:28 - Feat.: - Title: Zelenskyj si za veľvyslanca v Turecku vybral krymského Tatára väzneného Ruskom 03 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 04 - Modified: 2024-12-20 18:31:24 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu a odborári dospeli k dohode, nebudú zatvárať žiadne továrne v Nemecku 05 - Modified: 2024-12-20 17:41:12 - Feat.: - Title: Erdogan: Turecko očakáva, že jeho spojenci prestanú podporovať Kurdov v Sýrii
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 11:34