Nemecká maloobchodná skupina Schwarz Gruppe, ktorá vlastní diskontné reťazce Lidl a Kaufland, v minulom roku zvýšila tržby o 7,4 percenta na rekordných 104,3 miliardy eur.
Firma dnes uviedla, že v tomto roku očakáva podobný rast. Ročné tržby skupiny tak vlani prvýkrát prekonali hranicu 100 miliárd eur.
Tržby reťazca Lidl sa zvýšili o 8,8 percenta na 81,2 miliardy eur. Tržby hypermarketov Kaufland potom o 1,6 percenta na 22,6 miliardy eur.
Skupina vlani kúpila aj firmu Tönsmeier, ktorá sa zaoberá recykláciou a nakladaním s odpadmi. Tržby tejto firmy za minulý rok predstavovali viac ako 500 miliónov eur.
K rastu tržieb skupiny Schwarz prispeli hlavne obchody v zahraničí, ktoré sa na celkových tržbách podieľajú asi dvoma tretinami. Skupina má obchody v 30 krajinách, v Európe, USA a v Austrálii. V zahraničí tržby stúpli o 9,1 percenta, v Nemecku o 5,1 percenta.
Po nasýtenií nemeckého trhu sa skupina sústredila na expanziu v zahraničí. Vlani investovala 7,5 miliardy eur, prevažne do otvorenia 400 nových obchodov a renovácie starších. V tomto roku neplánuje investície znižovať, uviedla agentúra Reuters.
Schwarz Gruppe je podľa tržieb najväčšou obchodnou skupinou v Európe a celosvetovo patrí medzi päť najväčších. Na konci minulého roka mala po celom svete 429-tisíc zamestnancov.