Najhodnotnejšou značkou na svete je opäť Apple s ohodnotením 206 miliárd dolárov. Nasleduje Google s hodnotou značky 168 miliárd a tretí je Microsoft so 125 miliardami dolárov.
Aj na ďalších dvoch miestach sú technologické firmy - štvrtý je Amazon a piaty Facebook. Vyplýva to z nového rebríčka, ktorý zostavuje časopis Forbes.
Apple sa na čele rebríčka s názvom The World 's Most Valuable Brands umiestnil aj vlani. Hodnota jeho značky vzrástla od vlaňajška o 12 percent a prvýkrát prekonala hranicu 200 miliárd dolárov.
Firme pritom v poslednej dobe klesá predaj prístrojov iPhone kvôli lacnejšej čínskej konkurencii. Hodnota Googlu sa zvýšila o 27 percent a Microsoftu o 20 percent. Naopak Facebook šesť percent hodnoty stratil.
Najcennejšou automobilovou značkou na svete je opäť Toyota. Japonský výrobca sa zároveň umiestnil na deviatej priečke celkového rebríčka s hodnotou 44,6 miliardy dolárov.
Toyota patrí s ročnou produkciou cez desať miliónov áut do trojice najväčších výrobcov áut sveta. Druhú najvyššiu hodnotu medzi automobilkami má Mercedes-Benz, tretia BMW. Obe sú z Nemecka.