Česká automobilka Škoda Auto dodala v máji zákazníkom 104.900 vozidiel. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to bolo o 6,6 percenta menej. Dôvodom je najmä pokles predaja na najväčšom trhu značky, v Číne. Uviedla to v stredu česká firma.
Škoda predala v Číne minulý mesiac 21.100 vozidiel, čo znamená medziročný pokles o 31,5 percenta. Takmer o pätinu boli slabšie aj predaje v Indii. Na druhej strane, v Európe sa jej napriek všeobecnému poklesu trhu darilo. Ako uviedol server Novinky.cz, automobilka zvýšila dodávky zákazníkom v Rakúsku,
Maďarsku, Nemecku a Holandsku. Rast zaznamenala aj v Rusku.
V strednej Európe predala firma 20- tisíc vozidiel, teda o 3,4 percenta viac. Na domáci český trh dodala 9000 vozidiel a predaj tak zvýšila takmer o štyri percentá.
V predajoch sa na čele drží Octavia pred Fabiou. Na tretie a štvrté miesto sa posunuli SUV modely Kodiaq a Karoq, až potom nasledujú Rapid a ďalšie. Predalo sa už aj 3000 nových modelov Scala.