Modelový rad Škoda 100 a 110 sa stal historicky prvým vozidlom značky, z ktorého sa vyrobilo viac než jeden milión kusov. Produkcia prebiehala konkrétne v rokoch 1969 až 1977, pričom vzniklo celkovo až 1 079 708 exemplárov. Ikonická Škoda 100 sa teraz dostáva do pozornosti opäť, v novej znovuzrodenej podobe a s použitím aktuálneho dizajnového jazyka automobilky – Modern Solid.
Hoci išlo vo svojej dobe v podstate o ľudové auto, vznikalo ešte v období, keď vlastníctvo automobilu rozhodne nebolo samozrejmosťou. Aj preto sa aktuálnu novodobú interpretáciu rozhodol dizajnér Martin Paclt poňať trochu ako luxusnú limuzínu. Koncepciu s motorom vzadu a pohonom zadných kolies model prevzal od svojho predchodcu, teda Škody 1000 MB.
Štvordverový sedan vynikal elegantnými, vyváženými tvarmi, mal mnoho praktických riešení a niektoré na svoju dobu priam až luxusné prvky, napríklad lôžkovú úpravu sedadiel v prevedeniach L. Pod kapotou bol litrový štvorvalec s výkonom 35 kW, verzia Škoda 110 mala 1,1-litrový agregát s výkonom 39 kW a prevedenie LS disponovalo dokonca výkonom takmer 46 kW.
„Vychádzal som z proporcií modelu Superb a vo výsledku vznikol koncept, ktorý je ešte o trochu väčší,“ komentuje základnú myšlienku štúdie znovuzrodenej Škody 100 dizajnér Paclt. Priznáva, že za zvolením práve tohto modelu pre seriál značky Ikony v novom šate stála pôvodná popularita modelu a spomienky. „Hovoril som si, že chcem pracovať s vozidlom, ktoré ľudia dobre poznajú a ktoré mnohí vlastnili,“ hovorí.
Zostáva vám 68% na dočítanie.
