Explora ponúka jedinečný zážitok pre turistov, ktorí nie sú s pojmom all inclusive dovolenku úplne stotožnení a nie sú zástancami vyslovene „lenivej“, rezortovej dovolenky. Síce majú radi pohodlie, ale aj dobrodružstvo. V základnom tábore, z ktorého dobývajú nádherné prostredie národného parku Torres del Paine, však nechýba luxus v podobe masáží, tradičných grilov, stajní, vyhrievaného bazéna či vonkajších víriviek.archív hotelov
StoryEditor

Z koníčka biznis. Čilský podnikateľ roku ukazuje svoju krajinu turistom

16.06.2019, 18:30
Návštevníkov bral do miest, kde okrem nádhernej prírody a miestnych obyvateľov "nič nebolo".

Ešte pred tridsiatimi rokmi do Čile nikto veľmi nejazdil. Ani za obchodom, ani za turistikou, rozpráva sedemdesiatštyriročný otec šiestich detí Pedro Ibanez. Biznismen, ktorý pricestoval do Monaka ako čílsky víťaz na svetové finále súťaže EY Podnikateľ roka, spomína, že v tom čase s priateľmi rád na koni alebo po svojich objavoval odľahlé oblasti svojej vlasti.

"Bol to môj veľký koníček. A napadlo mI, že niečo podobné by som mohol sprostredkovať aj návštevníkom. ChcelI sme otvoriť Čile turizmu, ale nie bežným spôsobom," hovorí Ibanez. V roku 1993 založil spoločnosť Explora Čile, najal sprievodcov a začal návštevníkom ukazovať prírodu a kultúru juhoamerickej krajiny.

Už vtedy mal podnikateľské skúsenosti z rôznych odborov. Hovorí, že jeho snom bolo robiť veci nejako inak. "Chcel som hosťom ponúknuť niečo, aby vzdialené oblasti skúmali, nie len navštevovali," dodáva. Návštevníkov bral do miest, kde okrem nádhernej prírody a miestnych obyvateľov "nič nebolo".

Začali na juhu, v Patagónii, kde neskôr tiež postavili prvý hotel. "Bez toho sa to nezaobišlo, nebola tam žiadna turistická infraštruktúra. A turisti sa museli niekde najesť a niekde vyspať," hovorí Čiľan.

Po niekoľkých rokoch sa posunul na sever krajiny k púšti Atacama, neskôr aj na Veľkonočný ostrov a do peruánskeho Valle Sagrado. Teraz plánuje otvoriť ďalší hotel v argentínskej časti Patagónie.

Explora sa nezameriava na "backpackers", ale skôr na majetnejších klientov. "Čile je veľmi vzdialená krajina, zaberie dlho, než sa tam niekto dostane, a je to celkom drahé. Vylúčili sme klientelu, ktorá nemá dostatok prostriedkov, aby mohla prísť. A zamerali sa na vyšší segment. Nie sú to však žiadni milionári," dodáva.

Práve oslovovanie klientov bolo v začiatkoch to najťažšie. Vtedy ešte neexistoval internet, Ibanez sa vraj snažil dať o sebe vedieť prostredníctvom cestovateľských magazínov. Teraz je viac ako 95 percent klientov zo zahraničia, najviac z USA, z Veľkej Británie a ďalších európskych krajín. Zostávajú obvykle okolo siedmich dní.

Hotely majú vraj "nepostrádateľný luxus", sú však postavené z prírodných materiálov. "S nami necestujete aby ste zostali v hoteli, ale aby ste čo najviac času strávili na vzduchu. Nie sme hotelový reťazec," hovorí. V každej lokalite si návštevníci môžu vybrať zo zoznamu expedícií, napríklad v Patagónii sú to štyri desiatky výprav na rôzne miesta.

01 - Modified: 2024-04-01 17:25:00 - Feat.: - Title: Prekonanie počtu turistov spred pandémie sa v tomto roku ešte neočakáva 02 - Modified: 2024-04-01 15:19:18 - Feat.: - Title: Grécke ostrovy spúšťajú špeciálny vízový program pre tureckých návštevníkov 03 - Modified: 2024-03-20 11:29:13 - Feat.: - Title: Amsterdam už skúša naozaj všetko, aby odradil neporiadnych turistov. Mesto proti nim bojuje zvláštnym kvízom 04 - Modified: 2024-03-13 14:35:48 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: Blížime sa k návratu pred pandémiu a máme šancu pokoriť svetovú métu 05 - Modified: 2024-03-10 08:27:02 - Feat.: - Title: V Tatrách platí mierne lavínové nebezpečenstvo. Problémom je mokrý sneh
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 21:51