Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour nemá v pláne opustiť ďalšie krajiny po tom, ako spoločnosť oznámila, že predá väčšinu svojich aktív v Číne. Ako uviedol jej šéf, situácia reťazca v Číne bola špecifická a v podobnej sa na iných trhoch nenachádza.
"Čína bola veľmi špecifická situácia," povedal v rozhovore pre spravodajskú stanicu BFMTV generálny riaditeľ Carrefouru Alexandre Bompard. Dodal, že maloobchodná spoločnosť má na čínskom trhu veľmi malý podiel, čo sa ukázalo ako kľúčové.
"Keď som nastúpil, bolo mi jasné, že práve (nedostatočná) veľkosť na trhu je problém. V prípade iných krajín ide o inú konfiguráciu," dodal Bompard. Podiel Carrefouru na čínskom trhu predstavuje 2,8 percenta.
Francúzska sieť v nedeľu oznámila, že 80 percent svojho biznisu v Číne predá tamojšej firme Suning.com za 620 miliónov eur v hotovosti.
Dokončenie kontraktu sa plánuje do konca tohto roka. Carrefour pôsobí na čínskom trhu od roku 1995 a prevádzkuje na ňom 210 hypermarketov a 24 menších obchodov.
Francúzska sieť je tak ďalšou zo západných maloobchodných spoločností, ktoré sa rozhodli pre predaj časti svojich aktív domácej firme. Urobili tak napríklad britské Tesco či americký Walmart. Svoju čínsku divíziu plánuje predať aj nemecký reťazec Metro, ktorý v Číne prevádzkuje 93 obchodov.