Americká spoločnosť Apple plánuje vynaložiť viac než šesť miliárd amerických dolárov (5,4 miliardy eur) na produkciu vlastných programov a filmov pre svoju plánovanú televíziu Apple TV+. S odvolaním na informované zdroje to dnes napísal denník Financial Times.
Apple najskôr zverejnil, že streamovaciu službu s vlastným obsahom spustí na jeseň, podľa správy Financial Times firma však plánuje službu sprístupniť v nasledujúcich dvoch mesiacoch, ešte pred spustením televízie Disney+, ktoré je naplánované na 12. november.
Cieľom tak vysokého rozpočtu je snaha rýchlo dobehnúť konkurentov, ako je Netflix, Disney či televízna sieť HBO, ktorú vlastní spoločnosť AT&T.
Apple ponúkne známe mená
Výrobca telefónov iPhone už pripravuje vstup do médií niekoľko rokov a v roku 2017 kvôli tomu prijal dvoch známych vysokých predstaviteľov spoločnosti Sony Pictures Television Jamieho Erlichta a Zacka Van Amburga.
Obaja na začiatku dostali na prvý rok sľúbenú na tvorbu vlastného obsahu jednu miliardu dolárov, od tej doby však tento sľub už podľa zdrojov Financial Times presiahol šesť miliárd dolárov.
Apple svoju televíziu predstavil tento rok v marci a potvrdil, že chystá najmenej sedem vlastných programov, vrátanie programov produkovaných Stevenom Spielbergom a Oprah Winfreyovou.
Drahšie než Netflix či Disney+
V pondelok Apple zverejnil upútavku na svoj seriál The Morning Show (Ranná show), drámu s Jennifer Anistonovou, Reese Witherspoonovou a Stevenom Carellom.
Podľa Financial Times firma na seriál vynaložila stovky miliónov dolárov a cena za jeden diel je vyššia než pri seriáli Hra o tróny, pri ktorom v prípade poslednej série stál jeden diel 15 miliónov dolárov.
Cenu za poskytovanie služby Apple zatiaľ nezverejnil. Podľa agentúry Bloomberg plánuje vyberať mesačný poplatok 9,99 dolárov (9 eur). To je o tri doláre viac, ako by mala stáť služba Disney+.