S potravinovým semaforom prišla na náš trh ako prvá spoločnosť Coca-Cola.Dreamstime
StoryEditorFirmy začínajú farbiť výživové údaje potravín
Výrobcovia potravín a nápojov zvýrazňujú nutričné hodnoty na obaloch. Systém však nemá jednotné pravidlá.
Cena, krajina pôvodu, výrobca či chuť. Zákazník posudzuje produkt, ktorý sa chystá vložiť do nákupného košíka, z viacerých aspektov. S rozvojom zdravého a aktívneho životného štýlu si však čoraz viac ľudí všíma aj jeho zloženie a výživovú hodnotu. Zisťujú, koľko tukov, cukrov a iných látok prijmú konzumáciou tých-ktorých jedál či nápojov. Spotrebiteľovi pritom už tradične pomáha tabuľka s výživovými údajmi, ktorá je súčasťou obalov takmer všetkých potravinových výrobkov.
Nadnárodní výrobcovia sa však snažia voľbu zákazníka ešte viac zjednodušiť. Na obaly svojich produktov pridávajú takzvaný potravinový semafor. Ide o farebnú schému, ktorá má zákazníka jednoducho a rýchlo informovať o tom, či je napríklad množstvo cukru, ktoré prijme vypití...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Za živé kapre si zákazníci u nás priplatia. Záujem je nižší, predajcovia hovoria o zachovávaní tradície
02 - Modified: 2025-12-15 08:10:10 - Feat.: - Title: Poliaci, Maďari i Česi krachli, biznis so symbolom Vianoc prevzali Dáni i Slováci. No počítajte so zdražením
03 - Modified: 2025-12-12 09:37:55 - Feat.: - Title: Balíkomaty zažívajú boom a bude ich ešte viac. Jeden z hlavných hráčov plánuje na budúci rok veľkú expanziu
04 - Modified: 2025-12-10 09:30:00 - Feat.: - Title: Ako sa varené víno stalo ikonou Vianoc? Príbeh najvoňavejšieho zimného nápoja siaha tisícky rokov dozadu
05 - Modified: 2025-12-08 10:20:46 - Feat.: - Title: V novembri zbankrotovalo 25 firiem, štátu dlžia takmer 6,5 milióna eur