Spotrebiteľská divízia čínskeho výrobcu telekomunikačných zariadení Huawei, do ktorej patria najmä smartfóny, zaznamenala za prvý polrok zisk približne 11 miliárd jüanov (1,4 miliardy eur).
To je zhruba rovnaká hodnota ako za celý minulý rok. Uviedla to spoločnosť v nečakanom oznámení.
Čínsky koncern doteraz zverejňoval zisk za celý rok a celú spoločnosť. Najnovšia informácia pre čínske regulačné úrady tak poukazuje na rastúci význam spotrebiteľskej divízie koncernu pre jeho celkový zisk.
Podľa analytikov však náročné obdobie pre kľúčovú divíziu koncernu ešte nastane, podľa všetkého v druhom polroku.
Dôvodom je zaradenie Huawei v USA na čiernu listinu, čo znamená, že americké firmy môžu s čínskou spoločnosťou obchodovať iba po získaní povolenia zo strany ministerstva obchodu.
Na tento zoznam zaradili USA Huawei v polovici mája, takže podľa analytikov sa dôsledky prejavia až v druhom polovici roka.
Zatiaľ však sankcie nie sú výrazné, keďže Washington koncom augusta oznámil, že Huawei bude môcť obchodovať s americkými firmami ďalších 90 dní. Spoločnosť však napriek tomu predpokladá, že celoročné tržby spotrebiteľskej divízie budú zhruba o 10 miliárd USD (9,09 miliardy eur) nižšie.
Za prvý polrok firmu podporilo najmä národné cítenie čínskych spotrebiteľov, ktorí zareagovali na kroky USA voči ich spoločnosti. Huawei v júli zverejnil, že predaj smartfónov za prvý polrok vzrástol medziročne o 24 percent na 118 miliónov.
Tržby divízie dosiahli 211 miliárd jüanov. Spoločnosť pre prieskum trhu Canalys v samostatnej správe uviedla, že podiel Huawei na domácom trhu s inteligentnými telefónmi vzrástol v kvartáli od apríla do konca júna o viac než desať percentuálnych bodov na 38 percent.