Najväčšia čínska automobilka SAIC Motor plánuje do roku 2025 zvýšiť predaj svojich áut na zahraničných trhoch na trojnásobok. Uviedol to v stredu viceprezident SAIC Jü Te.
Spoločnosť so sídlom v Šanghaji predala vlani v rámci vlastných značiek, ako aj v rámci spoločných podnikov s Volkswagenom a firmou General Motors približne sedem miliónov áut. Jej podiel na domácom čínskom trhu však dosahuje iba necelú štvrtinu.
Navyše, čínsky trh, ktorý je najväčším automobilovým trhom na svete, zaznamenáva pokles. Za minulý rok klesol počet predaných áut v Číne prvýkrát od 90. rokov minulého storočia. To pocítila aj firma SAIC, ktorej predaj za desať mesiacov tohto roka klesol medziročne o 13,7 percenta.
"Tento rok by SAIC mala predať na zahraničných trhoch 350-tisíc vozidiel a na budúci rok sa budeme usilovať zvýšiť predaj na viac než 500-tisíc vozidiel," povedal Jü Te novinárom. "Naším cieľom je do roku 2025 dosiahnuť predaj okolo jedného milióna vozidiel," dodal s tým, že firma bude systematicky plánovať zahraničné prevádzky, od dodávateľských reťazcov po logistiku.