Cesta vlakom či diaľničná známka u nás stojí už viac než desaťročie rovnako. V okolitých krajinách je prax iná. Ceny stúpajú zarovno s infláciou.
Zatiaľ čo inflácia láme rekordy a ceny energií vystrelili do nebies, štátne firmy majú tarify zabetónované. Kým služby súkromníkov sú čoraz drahšie, verejné vlaky vozia ľudí za rovnakú cenu už jedenásty rok. Podobne je to aj s diaľnicami. Suma za nálepky je taktiež dlhodobo zmrazená.
Za hranicami je pritom prax iná. U susedov v Česku sa tarify vo vlakoch upravujú každý rok. A to na základe inflácie. Tento rok tak poskočia o viac ako tri percentá. Podobný mechanizmus majú aj Maďari či Rakúšania. U nich sa to týka diaľnic. Budapešť preto dvihla hodnotu známky takmer o päť percent.
Na Slovensku sa téma zdražovania skloňovala naposledy pri riešení tohtoroč...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy
02 - Modified: 2024-10-14 13:54:14 - Feat.: - Title: Minister Ráž: Stanica v Stupave by v budúcnosti mala slúžiť ako zázemie pre vlaky
03 - Modified: 2024-10-10 09:00:00 - Feat.: - Title: Podnikatelia za prevod zaplatia aj 40 eur a biznis sťažia i vyššie dane. Tu je sumár opatrení
04 - Modified: 2024-10-07 13:15:33 - Feat.: - Title: Po vyše 50-tich rokoch opúšťajú ZSSK rušne prezývané Gorily
05 - Modified: 2024-09-27 16:45:00 - Feat.: - Title: Železnice idú zahustiť vlaky medzi Bratislavou a Trnavou. Súťažil len známy hráč a cenu nafúkol na dvojnásobok