Youtube/Volkswagen News
StoryEditor

Hrozba pre nemecký automobilový sektor: Pandémia môže zlikvidovať vyše 100-tisíc miest

29.03.2020, 17:17
Autor:
TASRTASR
V dôsledku krízy sa dopyt po autách zníži v Nemecku tento rok o 15 percent.

Nemeckému automobilovému sektoru hrozí v dôsledku pandémie nového koronavírusu strata viac než 100-tisíc pracovných miest. Uviedol to šéf nemeckého Centra pre výskum automobilového priemyslu Ferdinand Dudenhöffer, ktorý vychádza z nepriaznivého vývoja dopytu.

Nemecký výrobný sektor je v recesii už niekoľko mesiacov a rast najväčšej európskej ekonomiky tak závisí od služieb.

Rozšírenie nového koronavírusu z Číny do Európy a ďalších oblastí sveta však zasiahlo aj tento sektor, keďže vlády v úsilí zabrániť rýchlemu šíreniu vírusu zatvorili reštaurácie, hotely, zábavné centrá a mnohé obchody.

Podľa Dudenhöffera, na ktorého sa odvolala agentúra DPA, sa v dôsledku krízy dopyt po autách zníži v Nemecku tento rok o 15 percent.

Vzhľadom na skúsenosti z predchádzajúcej svetovej krízy bude automobilovému sektoru trvať viac než desaťročie, než v plnej miere vykompenzuje predchádzajúce straty.

Produkcia áut v Nemecku klesla vlani na 4,7 milióna z 5,1 milióna vozidiel v roku 2018. Dudenhöffer očakáva, že tento rok sa predaj áut na domácom trhu zníži o 15 percent, v Číne o 20 percent, vo Francúzsku o 25 percent a v Taliansku o 30 percent.

To znamená, že nemecká produkcia "klesne pravdepodobne na 3,8 milióna vozidiel, aj to v prípade optimistického scenára. V prípade pesimistického scenára očakávame výrobu iba 3,4 milióna vozidiel," dodal šéf Centra pre výskum automobilového priemyslu.

To zákonite povedie k prepúšťaniu, povedal Dudenhöffer, napriek tomu, že firmy opäť využívajú systém skrátených pracovných hodín, známy ako kurzarbeit.

V rámci neho môžu nemecké podniky v zlých časoch skrátiť zamestnancom pracovný čas, pričom zvyšok mzdy namiesto zamestnávateľa prepláca štát.

Dudenhöffer sa tak zhodol s analytikom ekonomického inštitútu Ifo Klausom Wohlrabem, podľa ktorého "je potrebné počítať s rastom nezamestnanosti napriek možnosti skrátenia pracovného času v podnikoch".

Na očakávaný rast miery nezamestnanosti poukázal najnovší barometer zamestnanosti zostavovaný Ifo. Ten klesol v marci na vyše 10-ročné minimum. Ešte horšie údaje naznačuje tempo poklesu, ktoré bolo najvýraznejšie od začatia zverejňovania údajov v roku 2002.

01 - Modified: 2024-11-22 10:03:07 - Feat.: - Title: Produkcia nemeckého priemyslu tento rok klesne, už tretí rok po sebe 02 - Modified: 2024-11-22 09:14:27 - Feat.: - Title: Nemecká SPD stavila na istotu a zvolila si slabého lídra, píše Der Spiegel 03 - Modified: 2024-11-21 22:14:06 - Feat.: - Title: SPD nominuje napriek nízkej popularite Scholza za kandidáta na nemeckého kancelára, tvrdí spolupredseda strany 04 - Modified: 2024-11-21 20:11:39 - Feat.: - Title: Nemecký minister obrany nehodlá viesť SPD do volieb, lídrom bude zrejme Scholz 05 - Modified: 2024-11-21 17:39:13 - Feat.: - Title: Vyjednávanie nikam nevedie. Nemecké odbory vo Volkswagene odporučia členom vstúpiť v decembri do štrajku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 11:15