VolkswagenReuters
StoryEditor

Kniha objednávok vyzerá ako „tragédia". Volkswagen vo Wolfsburgu opäť pozastaví výrobu

13.05.2020, 19:55
Autor:
TASRTASR
Reštrikcie súvisiace s pandémiou už viedli k historickému poklesu predaja automobilov v Európe v marci a v apríli.

Nemecká automobilka Volkswagen (VW) pozastaví výrobné linky, ktoré sa len nedávno otvorili po zrušení obmedzení spojených s pandémiou nového koronavírusu. Dôvodom je nízky dopyt. Uvádza sa správe, ktorú získala agentúra AFP.

​V hlavnej centrále skupiny vo Wolfsburgu budú úplne odstavené dve montážne linky a na ďalšej sa bude tento mesiac pracovať len štyri dni v týždni, cituje AFP zo správy zverejnenej na intranete spoločnosti.

Pozastavenie výroby sa dotkne predovšetkým modelov Golf a Tiguan. Volkswagen pritom obnovil výrobu len koncom apríla po týždňoch odstávky pre pandémiu.

Cieľom nových opatrení je „flexibilne prispôsobiť výrobu očakávaným výkyvom na trhu“, uviedol personálny manažér Arne Meiswinkel.

Historický pokles

Reštrikcie súvisiace s pandémiou už viedli k historickému poklesu predaja automobilov v Európe v marci a v apríli.

Bernd Osterloh, predseda zamestnaneckej rady VW, koncom apríla varoval, že „zákazníci sa jednoducho nezaujímajú o kúpu automobilov“ a uviedol, že uskladnenie nových automobilov je „už na hranici svojich možností“. Kniha nových objednávok skupiny pritom vyzerá ako „tragédia“, dodal Osterloh.

Agentúra Moody's v stredu znížila prognózu pre globálny automobilový trh a predpovedala v roku 2020 pokles predaja o 20 percent.

Nízky odbyt

Odbyt na európskom trhu sa pritom zníži o 30 percent, na americkom o 25 percent, ale čínsky trh mal podľa prognóz byť na tom lepšie.

Zdroje z VW agentúre AFP povedali, že závody spoločnosti Volkswagen v Európe v súčasnosti pracujú na 35 až 50 percent svojich kapacít a približne 35-tisíc zamestnancov má stále skrátenú pracovnú dobu.

V závislosti od situácie s objednávkou budeme musieť byť na istý čas flexibilní, pokiaľ ide o odstávky a pracovné smeny,“ povedal Meiswinkel.

Podľa Ferdinanda Dudenhöffera, odborníka z University of St Gallen, koronakríza ohrozuje v nemeckom automobilovom priemysle, ktorý je pilierom hospodárstva, približne 100-tisíc pracovných miest.

Koronavírus a COVID - 19

01 - Modified: 2020-04-27 08:40:42 - Feat.: 0 - Title: Nemecko uvoľnilo blokády. Volkswagen obnovil výrobu v najväčšej továrni 02 - Modified: 2020-05-05 14:01:58 - Feat.: 0 - Title: Dodávatelia už Volkswagenu nemôžu znížiť ceny. Náklady na výrobu automobilov môžu rásť 03 - Modified: 2020-05-05 14:02:20 - Feat.: 0 - Title: Bratislavský Volkswagen plánuje rast výroby, tretia zmena má nabehnúť na konci mája 04 - Modified: 2020-05-06 11:02:56 - Feat.: 0 - Title: Nemecký dôchodca sa súdi s Volkswagenom. Kvôli klamlivým emisiám žiada tisíce eur
01 - Modified: 2024-04-17 16:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: elektrické Porsche v Bratislave sa už vyrába. Fabrika aktuálne pracuje na „vychytávaní múch“ 02 - Modified: 2024-04-12 14:35:08 - Feat.: - Title: Ako je to s krachom top zamestnávateľa? Poplašné správy zmietol zo stola novým rekordom 03 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je 04 - Modified: 2024-03-27 15:54:37 - Feat.: - Title: Volkswagenu na Slovensku chýba tento rok až 1 500 zamestnancov. Kritická je situácia so špecialistami 05 - Modified: 2024-03-14 22:27:47 - Feat.: - Title: Volkswagen chce v roku 2027 uviesť na trh elektromobil za 20-tisíc eur
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 03:24