Čínska spoločnosť Alibaba Group, ktorá sa sústreďuje najmä na internetový predaj, dnes vo východočínskom meste Chang-čou predstavila svoju pilotnú továreň.
Oznámenie ilustruje expanziu spoločnosti mimo jej hlavnú oblasť podnikania a smerom k dodávateľským reťazcom internetového predaja, uviedla agentúra Reuters.
Továreň prevádzkuje divízia Xunxi Digital Technology a bude sa sústreďovať na prácu s odevnými spoločnosťami, uviedla skupina vo vyhlásení.
V sprievodnom videu firma uviedla, že na základe dát, ktoré získava z internetového obchodu, vyhľadávanie a predaja, značkám pomôže predvídať obľúbené položky a tie dostať rýchlo na trh.
V roku 2016 zakladateľ Alibaba Jack Ma označil takzvanú novú výrobu za jeden z piatich trendov, ktoré považuje za budúce obchodné príležitosti skupiny. Ostatnými štyrmi oblasťami mali byť inovovaný predaj, technológie, financie a energie.
Prechod skupiny smerom k výrobe prichádza v čase, keď sa hlavní hráči internetového predaja v Číne snažia hľadať cesty užšej spolupráce s množstvom tamojších tovární.
Konkurenčná spoločnosť Pinduoduo sa v oblasti internetového predaja napríklad presadila tým, že výrobca láka k priamemu predaju zákazníkom.
Otvorenie továrne bolo tiež ďalším krokom Alibaba mimo svet internetu. V roku 2016 skupina predstavila svoj prvý kamenný obchod s potravinami Freshippo. Reťazec má teraz stovky pobočiek v obchodných centrách po celej Číne.