Čínska spoločnosť Huawei Technologies sa chystá za 100 miliárd jüanov (12,7 miliardy eur) predať svoju značku lacných telefónov Honor.
Získať by ju malo konzorcium vedené distribútorom týchto prístrojov, firmou Digital China, a vládou mesta Šen-čen.
S odvolaním sa na informované zdroje to dnes uviedla agentúra Reuters. Analytici upozorňujú, že po predaji by sa na Honor nevzťahovali americké sankcie, ktoré zasiahli práve firmu Huawei.
Reštrikcie zo Spojených štátov
Plán na predaj prichádza vo chvíli, keď reštrikcie zo strany Spojených štátov prinútili firmu Huawei zamerať sa na drahé modely a ponuku pre podniky.
Naznačuje to tiež, že Huawei nepredpokladá, že americká vláda rýchlo zmení svoj pohľad na Huawei ako na bezpečnostné riziko, dodal jeden zo zdrojov.
Honor sa odmietol k správe vyjadriť. Huawei, Digital China a vláda mesta Šen-čen na žiadosť o komentár nereagovali.
Predaj by mal zahŕňať takmer všetok majetok, vrátane značky, výskumu a vývoja a riadenia dodávateľského reťazca. Huawei by mohol dohodu oznámiť v nedeľu.
Honor si aj po predaji plánuje ponechať súčasný tím manažérov a zhruba 7000 zamestnancov. Do troch rokov by podnik mohol vstúpiť aj na burzu.
Funguje nezávisle
Huawei zriadil značku Honor v roku 2013, divízia však funguje prevažne nezávisle. Predáva smart telefóny cez svoje vlastné internetové stránky a dodáva ich ďalším maloobchodným predajcom.
V Číne konkuruje značkám Xiaomi, OPPO a Vivo. Okrem Číny svoje prístroje predáva aj v juhovýchodnej Ázii a v Európe.
Podľa odhadu výskumnej spoločnosti Canalys predal Huawei v treťom štvrťroku 51,7 milióna telefónov, z toho značka Honor mala na tomto predaji podiel 26 percent.
Honor vyrába tiež laptopy, tablety, chytré televízie a elektronické príslušenstvo. Podľa jedného zo zdrojov firma vlani vytvorila čistý zisk šesť miliárd jüanov, výnosy dosiahli približne 90 miliárd jüanov.