Sládok opísal stiahnutie výrobku z trhu ako "preventívne", ale mikrobiologická kontaminácia by mohla znamenať, že niektoré výrobky nie sú bezpečné, uviedol portál BBC News.
Spoločnosť uviedla, že spolupracuje so supermarketmi a ďalšími obchodmi na odstránení všetkých produktov z regálov. Stiahnutie sa týka len zákazníkov vo Veľkej Británii. U žiadnych ďalších nápojov firmy Guiness nebol nájdený podobný problém.
Predaj nealkoholického nápoja v supermarketoch 26. októbra začal s veľkou slávou. Sládok na zdokonalení receptu pracoval štyri roky. Nový stout, teda tmavé pivo typu ALE, bol vytvorený v reakcii na dopyt spotrebiteľov po nízkokalorických a nealkoholických nápojoch.
Vyrába sa pritom z rovnakého množstva vody, jačmeňa, chmeľu a droždia ako tradičný Guinness, než sa alkohol odstráni metódou studenej filtrácie.
Pivovar na svojich webových stránkach uvádza, že jeho tím "tvrdo pracuje na prešetrení a určení hlavnej príčiny" kontaminácie. Niekoľko používateľov sociálnych sietí vyzvalo firmu, aby čo najskôr vydala ďalšie informácie o type kontaminácie.
Nový produkt sa mal ako koncept objaviť v krčmách a reštauráciách v priebehu nasledujúcej jari. Neskôr v roku 2021 potom mal byť uvedený na trh iných častí sveta.