Ako prežíva Tesco ako najväčší hráč na slovenskom trhu aktuálnu krízu?
Pre všetkých našich zákazníkov a kolegov ide o mimoriadne náročnú situáciu. Najdôležitejšie je pre nás zaistiť, aby bolo Tesco bezpečným miestom na prácu a rovnako aj na nákupy. V Tescu môžeme zákazníkom ponúknuť viaceré bezpečné formy nakupovania vrátane Tesco Online nákupov, služby Klikni a Vyzdvihni či nakupovania s bezdotykovými skenermi Scan&Shop. Nielen počas prvej vlny, ale aj počas tej druhej platí, že zákazníci navštevujú obchody menej často a robia väčšie nákupy. Práve hypermarkety im poskytujú možnosť pohodlne nakúpiť všetko pod jednou strechou.
Čo vás na nákupnom správaní vašich klientov počas krízy prekvapilo najviac?
Panické nakupovanie toaletného papiera vo Veľkej Británii. V iných krajinách zase zákazníci nakupovali vo väčšej miere potraviny ako múku, olej, cestoviny, ryžu a ďalšie trvanlivé produkty.
Mali podľa vás ľudia dôvod na takúto paniku?
Ľudia boli vystrašení a faktom je, že každý potrebuje jesť. Práve v zásobovaní obyvateľstva potravinami zohráva Tesco najdôležitejšiu úlohu a nesie v tomto smere aj veľkú zodpovednosť. Keď si vezmeme, že ľudia rátali s možnosťou, že oni ani ich rodiny nebudú môcť opustiť domovy na neurčitý čas, dá sa to pochopiť. Bola to z ich strany racionálna reakcia. My sa však snažíme našich zákazníkov ubezpečiť, že sme pripravení aj na takéto situácie a nemusia sa báť, nemusia nakupovať do zásoby. Nakoniec mnohí pochopili, že aj keď lockdown ovplyvnil ich život v ostatných oblastiach, predajne potravín, dodávatelia či producenti im budú prinášať jedlo za každých okolností.
Niektoré reťazce, najmä tie menšie, však hlásili aj výpadky tovaru. Išlo najmä o trvanlivé produkty, ale rovnako aj o chlieb či droždie. Obavy teda v niektorých prípadoch boli oprávnené.
Do našich distribučných centier v Beckove a pri Prešove neustále dopĺňame zásoby čerstvých a trvanlivých potravín, ako aj ďalších potrebných výrobkov. Odtiaľ potraviny a produkty putujú do 153 obchodov Tesca naprieč krajinou. Najmä v rámci prvej vlny bol dopyt veľmi rozkývaný a mohlo tak dôjsť ku krátkodobým výpadkom vybraného tovaru. Aj to však spravidla len v obd...
Zostáva vám 85% na dočítanie.