Značka Volkswagen z rovnomenného koncernu plánuje, že do roku 2030 budú v Európe plne elektrické vozidlá tvoriť vyše 70 percent áut, ktoré táto značka predá.
Predchádzajúci cieľ bol 35 percent. Plán je súčasťou novej stratégie nazvanej Accelerate, ktorú táto druhá najväčšia automobilka sveta z hľadiska počtu predaných áut v piatok predstavila.
"So stratégiou Accelerate zvyšujeme rýchlosť na ceste k digitálnej budúcnosti," konštatoval podľa médií riaditeľ značky Volkswagen Ralf Brandstätter.
V Číne a v Spojených štátoch má automobilka v úmysle do roku 2030 podiel áut poháňaných elektrinou zvýšiť na 50 percent. Volkswagen sa chce stať svetovým lídrom v produkcii elektromobilov.
"Zo všetkých hlavných výrobcov áut má Volkswagen najvyššiu šancu, že tie preteky vyhrá. Kým naši konkurenti sú ešte len v polovici cesty v prechode k elektrine, my už sme v digitálnej transformácii urobili značný pokrok," dodal Brandstätter.
Ministri životného prostredia krajín Európskej únie na konci minulého roka podporili výraznejšie obmedzenie emisií skleníkových plynov.
O konečnej podobe normy, ktorá počíta s redukciou splodín do roku 2030 najmenej o 55 percent voči hodnotám z roku 1990, začnú štáty od budúceho roka vyjednávať s Európskym parlamentom.
Europoslanci sa netaja tým, že by chceli mať limity ešte prísnejšie.
Svoju stratégiu musela s výhľadom na prísnejšie emisné normy prispôsobiť rada automobiliek. Značka Volkswagen predtým uvádzala, že len na európsky trh musí ročne dodať o 300-tisíc elektromobilov viac.
V poslednej dobe sa debatuje o tom, ako zabezpečiť potrebné batérie, pripomenula agentúra DPA.