StoryEditor

Ušetriť sa dá aj na aute s lepšou výbavou

28.03.2011, 00:00
Díleri oproti vlaňajšku síce zdvihli ceny modelov, no nájdete aj vychytávky. Pri kúpe však porovnávajte benefity

Kupujete si nové auto a nechcete, aby bolo zbytočne drahé, no zároveň by ste v ňom mali radi aj lepšiu výbavu? Hoci díleri áut sa zhodujú v tom, že najmä modely s visačkou Najlacnejšie na trhu už oproti vlaňajšku zdraželi, atraktívne ponuky predsa len zostali. A navyše - pravidlo, že s kúpou toho najlacnejšieho auta "získate“ automaticky najslabšiu výbavu a žiadne benefity, vôbec neplatí. Pri kúpe však treba vyberať a porovnávať.

"Rozdiely vo výbave pri najlacnejších autách sú stále dosť veľké,“ upozorňuje aj Andrej Ilavský zo spoločnosti Suzuki Slovensko.



Ponuka benefitov
Ľubomír Beňovič z marketingu Volkswagenu prezrádza, že napríklad pri kúpe Volkswagen Polo dostanete dodatočný bonus 500 eur, respektíve až tisíc. "A to vtedy, pokiaľ sa rozhodne zákazník financovať auto cez naše financovanie Volkswagen,“ približuje Beňovič.

V Škoda Auto zas dostanete bohatú výbavu za zvýhodnenú cenu a v Seate získate výhody, keď vstúpite do ich klubu Seat. "Vtedy získa zákazník Club Servis benefity, ktoré môže využívať počas trvania prvých štyroch rokov od uvedenia vozidla do prevádzky,“ hovorí za spoločnosť Andrej Balog.

"Na všetky nové vozidlá, a teda výnimkou nie sú ani tie najlacnejšie, ponúkame asistenčné služby počas troch rokov bezplatne,“ prezrádza zas Ilavský o ponuke Suzuki Slovensko.

Diesel či benzín
Pri kúpe auta by ste rozhodne nemali zabudnúť na spotrebu. Ako radia odborníci, rozhodujte sa tým, ako veľmi budete auto využívať a koľko kilometrov ročne s ním najazdíte. "Pokiaľ to bude viac ako 50-tisíc kilometrov ročne, zákazník by mal uprednostniť diesel,“ radí Beňovič.

Ceny išli hore
Hocako, musíte sa pripraviť na to, že ceny oproti vlaňajšku mierne vzrástli. Slovenskí importéri v cenotvorbe zohľadnili zlepšenie situácie na trhu a rast predaja, ako aj zvýšenie DPH.

"Ceny modelov mierne stúpli. Avšak nevrátili sa na predkrízovú úroveň,“ hovorí pre HN PR manažérka spoločnosti Škoda Auto Lucia Busquet. Kým v krízou najviac poznačenom roku 2009 predávali základný model Fabie asi za 6 500 eur, dnes si už zákazník priplatí viac ako tisícku. Busquet však podotýka, že v roku 2008 bola cena tohto vozidla skoro desaťtisíc eur.

Zvýšenie nám potvrdila aj hovorkyňa Renaultu Jana Rajcová: "Nešlo však o celoplošné zdražovanie, ale len čiastočné,“ podotýka. Rast cien sa tak dotkol najmä tých najlacnejších áut. Ako totiž tvrdia odborníci, práve pri nich sú marže najnižšie a najmä počas krízy išli importéri pri zlacňovaní týchto modelov často až nad hranicu svojich možností. Zrejme vyššiu DPH by už neutiahli a práve to bol dôvod, prečo si prvé zdražovanie odniesli práve najlacnejšie autá na trhu.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 17:07