Najväčší výrobca nákladných áut na svete, spoločnosť Daimler Truck, pozoruje známky zlepšenia v dodávkach mikročipov. Agentúre Bloomberg to povedala šéfka značky nákladných vozidiel Mercedes Karin Radströmová, ktorá vedie aj podnikanie firmy v Európe a Južnej Amerike. Daimleru sa podľa nej zatiaľ darí vyhnúť sa dopadom narušenia dodávateľských reťazcov kvôli koronavírusovým blokádam v Číne. S nedostatkom čipov sa už dlho stretávajú firmy aj v ďalších odvetviach, ktoré tak nemohli vyrábať s využitím všetkých kapacít.
"Je to lepšie. Nie je to dokonalé, ale je to lepšie ako vlani," povedala Radströmová. "Snažím sa neoslavovať príliš skoro, stále situáciu starostlivo sledujeme," dodala.
Výrobcovia ako Daimler Truck, pod ktorý patria aj značky Freightliner, Western Star a Fuso, alebo švédska skupina Volvo Group museli obmedziť produkciu, pretože závody na celom svete nemali dostatok komponentov, aj keď dopyt po doprave prudko vzrástol. Komentáre Radströmové sa zhodujú s hodnotením šéfa výroby v spoločnosti Mercedes-Benz Jörga Burzera z tohto týždňa, ktorý uviedol, že dodávky čipov už nespôsobujú závažné problémy vo výrobe.
Globálny nedostatok nákladných vozidiel prispel k skokovému nárastu cien za dopravu, pretože všetky spoločnosti sa rýchlo snažili obnoviť vyčerpané zásoby. Zatiaľ čo sa množia varovania ohľadom zdravia globálnej ekonomiky, podľa Radströmovej zatiaľ nie sú žiadne známky spomalenia výroby nákladných vozidiel, čo je typicky sektor, ktorý je citlivý na hospodársky pokles.