Americkej firme Meta Platforms, ktorá je materskou spoločnosťou Facebooku a Instagramu, prvýkrát klesli štvrťročné tržby.
Dôvodom boli nižšie výdavky za reklamu v reakcii na oslabenie ekonomiky a silnejúcej konkurencie TikToku. Tržby sa v druhom štvrťroku znížili o jedno percento na 28,82 miliardy dolárov. Čistý zisk sa prepadol o 36 percent na 6,69 miliardy dolárov. Uviedla to spoločnosť v dnešnom vyhlásení.
Zisk na akciu predstavoval 2,46 dolára. Analytici opýtaní agentúrou FactSet očakávali zisk 2,54 dolára na akciu pri tržbách 28,91 miliardy dolárov.
Meta Platforms súčasne uviedla, že v treťom štvrťroku očakáva tržby v rozmedzí 26 miliárd až 28,5 miliardy dolárov. To je výrazne menej, než odhadujú analytici, ktorí počítajú s tržbami až 30,52 miliardy dolárov.
Výsledky spoločnosti Meta ukazujú na spomalenie digitálneho reklamného priemyslu spôsobené infláciou. To oslabuje aj konkurentov, ako Alphabet a Snap. Trh s digitálnou reklamou pritom zažíval niekoľko desaťročí prudký rast, pretože firmy využívali silu internetu na oslovenie spotrebiteľov.
Podnikanie firmy Meta ohrozuje rad problémov. Patrí medzi ne silná konkurencia firiem TikTok a Amazon.com na trhu s reklamou. Jej tržby tiež zasiahli zmeny spoločnosti Apple v oblasti ochrany osobných údajov v mobilnom operačnom systéme iOS.
Počet užívateľov, ktorí denne využívajú aspoň jednu z aplikácií skupiny, sa zvýšil na 2,88 miliardy z 2,87 miliardy. Okrem Facebooku a Instagramu firma vlastní aj WhatsApp.
Akcie firmy dnes posilnili o 6,6 percenta. Po ukončení oficiálneho obchodovania na burze ale v reakcii na výsledky hospodárenia klesajú, odpisujú si viac ako štyri percentá, napísala agentúra Reuters.