Po ziskovom 1. polroku minulého roka sa francúzska automobilka Renault prepadla za prvých šesť mesiacov tohto roka do straty viac než 1,6 miliardy eur. Pod nepriaznivé výsledky sa podpísalo ukončenie aktivít firmy v Rusku po vypuknutí vojny na Ukrajine.
Na druhej strane, vzhľadom na výsledky na iných trhoch spoločnosť zlepšila výhľad na celý rok.
Informujú o tom agentúry AFP, Reuters a portál RTTNews.
Zmena stratégie
Renault oznámil, že za prvých šesť mesiacov roka zaznamenal čistú stratu 1,66 miliardy eur. V 1. polroku minulého roka dosiahla pritom automobilka zisk 368 miliónov eur. Na druhej strane, prevádzkový zisk vzrástol o 160 percent na 939 miliónov eur.
Renault, ktorý bol zo západných automobiliek najviac prepojený s ruským trhom, rozhodol v máji o predaji svojej ruskej pobočky Renault Russia aj 68-percentného podielu v najväčšej ruskej automobilke Avtovaz za symbolickú sumu.
Automobilke sa však vyplatila zmena stratégie na ďalších trhoch, keď sa rozhodla presunúť pozornosť z počtu predávaných áut na predaj drahších prémiových vozidiel.
Lepšia marža
Ako firma uviedla, prevádzková marža za 1. polrok dosiahla 4,7 percenta, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka predstavovala 2,1 percenta. V tejto oblasti automobilka zároveň zlepšila celoročnú prognózu a očakáva maržu na úrovni viac než päť percent. Pôvodne počítala s maržou na úrovni troch percent.
Tržby sa zvýšili o 0,3 percenta na 21,1 miliardy eur napriek tomu, že objem predaja klesol. V prípade nezapočítania nepriaznivých kurzových vplyvov rast tržieb dosiahol 1,1 percenta.