Americká internetová spoločnosť Twitter odkladá poskytovanie overovacích modrých ikon predplatiteľom novej služby na dobu po utorkových voľbách v Spojených štátoch.
Informoval o tom denník The New York Times (NYT), ktorý sa odvoláva na interný dokument a na zdroje oboznámené s rozhodnutím podniku.
Twitter oznámil spustenie novej služby s mesačným predplatným 7,99 dolára v sobotu. Používatelia služby majú okrem iného získať pri svojom účte modrú ikonu, ktorá doteraz slúžila na označovanie overených profilov. Zavedenie služby už predtým avizoval nový majiteľ podniku Elon Musk.
Twitter v sobotu v aktualizácii svojej aplikácie pre zariadenia s operačným systémom Apple iOS uviedol, že ľudia využívajúci novú službu budú môcť mať vedľa svojho mena modrú ikonu "rovnako ako celebrity, podniky a politici".
Mnoho ľudí však vyjadrilo obavy, že nový systém by mohol pred voľbami v USA vyvolať chaos, pretože používatelia by mohli ľahko vytvárať účty s falošnou identitou, ktoré by mali overovaciu modrú ikonu.
Nová služba podľa agentúry AP znamená koniec súčasného systému overovania profilov, ktorý Twitter spustil v roku 2009, aby ľuďom zabránil vydávať sa za známe osobnosti.
Doterajší systém síce nebol dokonalý, pomáhal však používateľom určiť, či účty, z ktorých čerpajú informácie, sú autentické, uviedla AP.
Upozornila tiež, že firma v sobotňajšej aktualizácii nehovorí o tom, že by overovanie profilov malo byť súčasťou nového systému používania modrých ikon.