Svetoznámy výrobca športového oblečenia Nike, ktorý na trhu pôsobí od roku 1971, už mnohokrát prekvapil spoluprácami s najrôznejšími značkami. Pred pár dňami oznámil spojenie síl s ikonickým predajcom klenotov Tiffany patriacim od januára minulého roka pod konglomerát LVMH. Tieto správy oznámili značky spoločne na sociálnych sieťach a hneď poskytli prvé obrázky exkluzívnych tenisiek a ďalších výrobkov, ktoré zo spolupráce vzišli.
Legendárne klenotníctvo Tiffany & Co. v januári 2021 kúpila spoločnosť LVMH za 15,8 miliardy USD a odvtedy Alexandre Arnault, syn miliardára a generálneho riaditeľa LVMH Bernarda Arnaulta, značku prepracoval, aby prilákal mladšiu generáciu. Výsledkom je najnovšie zapojenie ambasádorov ako Jay Z a Beyoncé. Toto prepojenie pomohlo Tiffany zvýšiť svoju hodnotu o viac ako 18 percent a rastie rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. Podľa Arnaulta má spolupráca s Nike za cieľ preniesť šperky Tiffany do sveta módy, kde našli úspech aj ďalšie značky LVMH – Louis Vuitton, LOEWE alebo Rimowa. Dnes výrobky značky Tiffany zapĺňajú okrem ikonickej predajne na 5th Avenue v New Yorku ďalších viac ako 300 maloobchodných prevádzok po celom svete.
Podrobnosti spolupráce boli zverejnené minulý utorok
Značka Tiffany sa už v minulosti angažovala v oblasti módy, aby rozšírila pole svojho pôsobenia, začala spoluprácu so spoločnosťami Supreme, Fendi a Patek Philippe, ako aj s umelcom Danielom Arshamom a Nadáciou Andyho Warhola pre vizuálne umenie. Nový „vietor do plachiet“ nepochybne prospel aj akciám materskej spoločnosti LVMH, ktoré po oznámení zaznamenali mierny rast. Za posledný rok akcie spoločnosti na burze v Paríži vzrástli o 14 percent a pri pohľade na 5-ročnú výkonnosť môžeme vidieť rast na úrovni 223 percent.
Nike x Tiffany & Co. Air Force 1 1837 v čiernej semišovej farbe s modrým swooshom (typický symbol spoločnosti Nike) a strieborným prvkom na päte budú uvedené na trh 7. marca 2023. Tieto tenisky vznikli ako pocta na 40. výročie prvého modelu Nike Air Force 1. Tiffany a Nike zverejnili prvé správy o svojom exkluzívnom produkte na Instagrame, Facebooku a LinkedIne už počas uplynulého víkendu. Všetky obrázky a podrobnosti poskytli verejnosti minulý utorok. Odhadovaná maloobchodná cena sa pohybuje na cene 400 dolárov za pár. Práve táto skutočnosť milovníkov tenisiek nenadchla, rovnako ako minimalistické použitie typickej modrej farby Tiffany. Aj napriek tomu vyvolal avizovaný produkt vo svete módy ošiaľ a sľubuje vysoký záujem o výsledok tejto spolupráce.
Nezostali iba pri teniskách
Spoločne s teniskami bude vydaná aj strieborná kolekcia, ktorá obsahuje obuvák, kefku na topánky a ozdobný prívesok dubrae na šnúrky. Topánky budú k dispozícii v dvoch predajniach Tiffany & Co. v New Yorku a vo vybraných predajniach Nike v Severnej Amerike, ako aj celosvetovo prostredníctvom aplikácie SNKRS spoločnosti Nike.
Šperky ako potenciálna investícia do budúcnosti
Podľa Grand View Research má celé odvetvie klenotníctva predpokladaný rast 8,5 percenta percent a do roku 2030 by veľkosť trhu mala narásť na 518 miliárd dolárov. Spoločnosť Nike sa na tom chce prirodzene podieľať a spolu s Tiffany & Co vstúpila na trh jedinečným spôsobom. Nike zároveň uviedla, že tenisky Tiffany sú vôbec prvým "legendárnym párom" topánok, ktoré vyrobila. Uvidíme či sa kolekcia bude predávať podľa očakávaní a či sa to prejaví aj vo vývoji akcií oboch spomínaných spoločností. Na rozdiel od LVMH sa totiž akcie NIKE obchodujúce na americkej burze NYSE nachádzajú z ročného hľadiska v červených číslach, aj keď pri pohľade na päťročnú výkonnosť môžeme vidieť rast na úrovni 70 percent.
komentár hlavnej analytičky Wonderinterest Trading Olívie Lacenovej