Walmex, pobočka spoločnosti Walmart v Mexiku a Latinskej Amerike, plánuje v roku 2023 zvýšiť svoje výdavky o 27 percent, čo predstavuje 27 miliárd pesos (1,42 miliardy eur). Takmer polovica z tejto čiastky bude určená na renovácie súčasných predajní, ďalších 30 percent bude smerovať na nové predajne a 12 percent firma vyčlenila na zlepšenie a modernizáciu dodávateľského reťazca. Je to zásadné rozvojové navýšenie, keď v minulom roku firma vynaložila na kapitálové výdavky 21,3 miliárd pesos (1,116 miliardy eur), a to prevažne na odstraňovanie nedostatkov v dodávateľskom reťazci.
Zameranie na zdravotné služby
Walmart – najväčší maloobchodný predajca na svete – sa v nasledujúcich rokoch chce zamerať na zdravie a s tým súvisiace služby. Chystá sa napríklad zaviesť zdravotnícke členstvo, ktoré bude za určitý poplatok poskytovať zákazníkom neobmedzené lekárske služby na diaľku v režime 24/7, služby v oblasti výživy, záchrannú službu v núdzových situáciách, zľavy na konzultácie u špecialistov a pri lekárskych prehliadkach. Do tohto projektu bude zapojených 1 500 lekární a 500 lekárskych ambulancií v celom regióne. Okrem toho dostala spoločnosť Walmex od mexických orgánov povolenie na kúpu jedného z poskytovateľov elektronických platieb.
Spoločnosť rovnako oznámila, že v budúcom roku otvorí v USA 28 nových zdravotníckych centier vrátane prvých v Missouri a Arizone. Do konca roka 2024 plánuje mať viac ako 75 centier Walmart Health po celých Spojených štátoch. Je to zásadný nárast, keď koncom roka 2022 ich prevádzkovala 32.
Podľa finančného riaditeľa spoločnosti Johna Davida Raineyho budú zisky spoločnosti Walmart postupne pochádzať najmä z jej online predajov, doručovacích služieb a z reklamy na stránke Walmart.com. Dnes je to presne opačne, keď väčšina celkového zisku sa vytvorí pri predaji tovaru v 10-tisíc obchodoch. Rainey predpokladá, že otočenie situácie by sa malo udiať už v nasledujúcich piatich rokoch. Walmart cieli na presun výdavkov od tovarov späť k službám, preto sa v rozvoji zameriava práce na spomínanú zdravotnú starostlivosť, ako aj oblasť nájmu a rekreácie.
Cieľom je digitalizácia
Keďže sa zákazníci čoraz viac spoliehajú na online nakupovanie, Walmartu dokáže vďaka svojim početným distribučných miestam ponúkať zákazníkom väčšie pohodlie pri nákupoch. Maloobchodný mediálny biznis spoločnosti, ktorý sa v roku 2021 premenoval na Walmart Connect, ponúka značkám reklamný priestor vo svojich amerických obchodoch a umožňuje využívať údaje o nakupujúcich na zefektívnenie reklamy, a to aj na webových stránkach a v aplikáciách, ktoré spoločnosť Walmart nevlastní.
Rôzne rozšírenia činnosti firmy sú znakom inovatívnosti a Walmart postupne zasahuje do mnohých biznisových oblastí. Takáto diverzifikácia dáva akciám spoločnosti istú stabilitu a robí ju pre investorov rozhodne zaujímavým titulom v portfóliách. To sa ukazuje aj pri pohľade na päťročnú výkonnosť hodnoty spoločnosti na burze, ktorá za toto obdobie dosiahla rast na úrovni 56 percent a v týchto dňoch sa pohybuje na úrovni 139 USD za akciu.
komentár hlavnej analytičky Wonderinterest Trading Olívie Lacenovej