Hodnota vývozu švajčiarskych hodiniek sa v posledných mesiacoch neustále zvyšuje. Po tom, ako v závere minulého roka vzrástla zhruba o šesť percent a v januári sa tempo zrýchlilo na takmer deväť percent, vo februári vzrástla hodnota vyvezených hodiniek zo Švajčiarska o viac než desatinu. Pod zrýchlenie exportu sa podpísali všetky regióny, do ktorých švajčiarski výrobcovia vyvážajú. Uviedla to v utorok Federácia švajčiarskych výrobcov hodiniek, ktorej údaje zverejnil portál WWD.
Hodnota exportu švajčiarskych hodiniek dosiahla vo februári 2,24 miliardy švajčiarskych frankov (2,26 miliardy eur). V porovnaní s februárom minulého roka to znamená rast o 12,2 percenta a oproti januáru o 8,6 percenta. Z pohľadu objemu sa export zvýšil medziročne o 6,2 percenta.
Pod rast sa veľkou mierou podpísala cena. Zatiaľ čo v porovnaní s predpandemickým februárom 2019 sa počet vyvezených hodiniek znížil o 26 percenta, hodnota exportu oproti danému mesiacu bola o 30 percenta vyššia.
Z pohľadu ceny sa naďalej darí najlacnejším hodinkách, ako aj drahším výrobkom v cene nad 500 CHF. Hodnota vývozu hodiniek v cene do 200 CHF vzrástla vo februári medziročne o 12,3 percenta a hodiniek nad 500 CHF o 13,8 percenta. Naopak, export hodiniek v cene od 200 do 500 CHF pokračuje v poklese. V tejto cenovej kategórii klesla hodnota vývozu vo februári o 18 percenta.
Čo sa týka regiónov, export opäť potiahli Spojené štáty. Vývoz hodiniek do tejto krajiny vzrástol minulý mesiac medziročne o 15,5 percenta.
Navyše sa situácia zmenila v Číne. Zatiaľ čo v mesiacoch október až január vývoz do Číny klesal, vo februári vzrástol o 8,2 percenta. Ešte lepšie výsledky zaznamenali švajčiarski výrobcovia hodiniek v Hongkongu, kam export vzrástol o 22,2 percenta. Zvýšil sa aj na trh Japonska a Singapuru. Jediným ázijským regiónom, kam export klesol, bola Južná Kórea s poklesom o 12,2 percenta.
Hodnota vývozu švajčiarskych hodiniek vzrástla aj v niektorých krajinách Blízkeho východu, napríklad v prípade Spojených arabských emirátov sa zvýšila o 15,3 percenta. Rast zaznamenala aj na európskych trhoch, a to o 6,1 percenta.
V Európe dopyt rástol najmä vo Francúzsku, kam vývoz vzrástol o 20,3 percenta. V prípade Nemecka dosiahol 13,4 percenta a Británie 12,2 percenta. Menej priaznivo sa vyvíjali trhy Talianska a Španielska. V prvom prípade export vzrástol iba o päť percent a v druhom klesol o 1,2 percenta.