Francúzsky výrobca luxusného tovaru Hermés má za sebou skvelý štart do nového roka. Rast tržieb v prvom kvartáli prekonal očakávania trhu. Prispelo k tomu aj oživenie dopytu v Číne. Koncern na rozdiel od niektorých konkurentov nepociťuje ochladenie dopytu v Severnej Amerike.
Tržby v prvých troch mesiacoch 2023 po očistení o vplyv výmenných kurzov medziročne vyskočili o 23 percent na 3,38 miliardy eur. Analytici počítali s ich nárastom len o 15 percent.
Koncern zaznamenal nadpriemerný rast tržieb v segmente odevov a doplnkov rovnako ako v oblasti predaja hodiniek.
Z hľadiska regiónov spoločnosť zaznamenala oživenie v Číne, kde rast podporilo ukončenie protipandemických reštrikcií. Silnú expanziu však na rozdiel od konkurentov zaznamenala aj v Severnej a Južnej Amerike. Deň predtým konkurenčný koncern LVMH oznámil spomalenie rastu v regióne.
Niektorí analytici tvrdia, že Hermés je silnejší z hľadiska stanovovania cien. Najmä kabelky, ktoré vyrába, ako sú napríklad Birkin Bag alebo Kelly Bag, sa už desaťročia tešia vysokému dopytu.
Finančný riaditeľ spoločnosti Eric du Halgouet uviedol, že návštevnosť obchodov Hermés v Spojených štátoch naďalej rastie.