Muž sa prihlasuje na webovú stránku Twitteru, na ktorej je zobrazené nové logo. FOTO TASR/AP
StoryEditor

Nový Twitter láka späť inzerentov. Znížil cenu za reklamu a začal sa vyhrážať značkám

26.07.2023, 15:09
Autor:
ČTKČTK

Spoločnosť Twitter, ktorá bola prevádzkovateľom rovnomennej platformy, tento mesiac prestala existovať ako samostatný podnik a je súčasťou nástupníckej firmy X Corp miliardára Elona Muska.

Prevádzkovateľ sociálnej siete X po zmene názvu z pôvodného Twitteru výrazne znížil cenu za reklamu, aby prilákal späť inzerentov. Napísal to americký denník The Wall Street Journal (WSJ), ktorý sa odvoláva na e-maily medzi firmou a obstarávateľmi reklamy z tohto týždňa. Firma ponúka nové stimuly, no zároveň inzerentov varovala, že ak nebudú spĺňať stanovený limit výdavkov na reklamu na platforme, môžu prísť o status overeného užívateľa.

Spoločnosť Twitter, ktorá bola prevádzkovateľom rovnomennej platformy, tento mesiac prestala existovať ako samostatný podnik a je súčasťou nástupníckej firmy X Corp miliardára Elona Muska. Ten firmu Twitter vlani na jeseň kúpil zhruba za 44 miliárd dolárov, dovtedy sa s jej akciami obchodovalo na burze.

image

ANALÝZA: Muskova posadnutosť rastie. Postupuje náhodne alebo má v pláne čosi veľké, čo otrasie svetom?

Znížené ceny za videoreklamu

Stimuly, ktoré teraz X Corp inzerentom ponúka, sa týkajú amerického a britského trhu. Nevzťahujú sa pritom na všetku reklamu, ale len na vybrané formáty. X Corp zarába väčšinu peňazí práve z reklamy, keď ale Musk firmu Twitter prevzal, podnik začal mať problémy pri získavaní nových reklamných zmlúv. Časti inzerentov sa totiž prestal zahovárať Muskov prístup k riadeniu a moderovaniu obsahu. Reklamný priemysel je navyše v útlme a viaceré mediálne spoločnosti začali ponúkať vlastné zľavy.

Spoločnosť X tento týždeň začala niektorým inzerentom ponúkať znížené ceny za videoreklamu, ktorá sa zobrazuje popri zozname trendových tém, uvádza s odvolaním sa na e-maily WSJ. Takéto reklamy poskytujú značkám dvadsaťštyrihodinové umiestnenie na vrchole zoznamu populárnych tém webu. X Corp ponúka až do 31. júla päťdesiatpercentnú zľavu na všetky nové rezervácie týchto reklám, mimo ďalších zliav.

"Cieľom týchto zliav je pomôcť našim inzerentom získať dosah v kľúčových chvíľach na Twitteri, ako je Svetový pohár žien," stálo v jednom z e-mailov, z ktorých WSJ cituje.

image

Čaká Twitter súd? Nové logo môže priniesť problémy, právo na písmeno X má Microsoft aj Meta

Značky môžu prísť o overenie

Spoločnosť X tiež varovala inzerentov, že počnúc 7. augustom prídu účty značiek o overenie, ak nemajú za predchádzajúcich 30 dní utratených za reklamu na platforme aspoň tisíc dolárov alebo za predchádzajúcich 180 dní aspoň šesťtisíc dolárov. Ide o symbol zaškrtnutia v zlatej farbe, ktoré označuje, že účet naozaj reprezentuje ich značku.

Overovanie na platforme sociálnych médií je pre mnoho spoločností dôležité. Obávajú sa, že by ich značku mohli zneužívať ľudia so zlými úmyslami, a tak ju poškodzovať. Napokon to sa aj stávalo v krátkom čase tesne po tom, ako firmu Twitter prevzal Musk a začal tieto overenia rušiť, kým ich spoplatnil. Stalo sa napríklad, že jeden účet sa vydával za účet farmaceutickej spoločnosti Eli Lilly a tweetoval, že firma začne vyrábať inzulín zadarmo. Twitter potom oznámil, že zlepšil ochranu proti predstieraniu inej identity.

image

TikTok tasí do boja silnú zbraň. Dovolí pridávať aj textové správy

Musk začiatkom tohto mesiaca tweetoval, že spoločnosť zaznamenala zhruba päťdesiatpercentný pokles príjmov z reklamy a že má negatívny cash flow. Nedávno najal Lindu Yaccarinovú, bývalú šéfku reklamného oddelenia vo firme NBCUniversal, ako generálnu riaditeľku, aby pomohla vrátiť značky späť.

Musk povedal, že podnik už by mohol čoskoro mať pozitívny cash flow. Twitter bol pred Muskovým prevzatím roky v strate a v rámci Muskovej akvizície nabral aj miliardové dlhy.

Nie je to prvýkrát, čo sa platforma snaží zvýšiť svoje príjmy ponukou zliav na reklamy. Spoločnosť ponúkla veľké reklamné stimuly okolo Super Bowlu, typicky najväčšieho generátora príjmov z reklamy na Twitteri, informoval začiatkom tohto roka WSJ.

01 - Modified: 2023-07-24 11:58:17 - Feat.: 1 - Title: Ikonického modrého vtáčika nahradilo písmeno X. Twitter má nové logo 02 - Modified: 2023-07-21 14:36:10 - Feat.: 1 - Title: Nová sieť od Zuckerberga Európu obchádza. Threads naberá popularitu, ale ľudí aj dráždi 03 - Modified: 2023-07-21 18:39:37 - Feat.: 1 - Title: Internet od Amazonu. Firma investuje 120 miliónov dolárov do satelitného zariadenia 04 - Modified: 2023-07-20 09:18:11 - Feat.: 1 - Title: Tržby Tesly vzrástli na nový rekord. Akcie však oslabili 05 - Modified: 2023-07-17 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: O čom sú dnes sociálne siete? O spájaní kamarátov už nie
01 - Modified: 2024-10-04 21:31:56 - Feat.: - Title: Elon Musk sa zúčastní na Trumpovom volebnom mítingu v Pennsylvánii. Príde vyjadriť podporu 02 - Modified: 2024-09-28 18:05:55 - Feat.: - Title: Fungovanie siete X v Brazílii podľa sudcu obnovia po zaplatení pokuty 03 - Modified: 2024-09-27 13:27:38 - Feat.: - Title: Ste krásna. Vy génius. Musk popiera románik s premiérkou Meloniovou 04 - Modified: 2024-09-24 13:05:25 - Feat.: - Title: Slováci dali na hazard miliardu. Navrhujeme obmedziť reklamu, spôsobuje rozvrat rodín, znie z KDH 05 - Modified: 2024-09-23 12:12:38 - Feat.: - Title: VOĽBY V USA: Taylor Swift či Elon Musk. Kandidáti už debatovať zrejme nebudú, na scénu tak vstupujú celebrity
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. október 2024 03:48