Prevádzkovateľ sociálnej siete X po zmene názvu z pôvodného Twitteru výrazne znížil cenu za reklamu, aby prilákal späť inzerentov. Napísal to americký denník The Wall Street Journal (WSJ), ktorý sa odvoláva na e-maily medzi firmou a obstarávateľmi reklamy z tohto týždňa. Firma ponúka nové stimuly, no zároveň inzerentov varovala, že ak nebudú spĺňať stanovený limit výdavkov na reklamu na platforme, môžu prísť o status overeného užívateľa.
Spoločnosť Twitter, ktorá bola prevádzkovateľom rovnomennej platformy, tento mesiac prestala existovať ako samostatný podnik a je súčasťou nástupníckej firmy X Corp miliardára Elona Muska. Ten firmu Twitter vlani na jeseň kúpil zhruba za 44 miliárd dolárov, dovtedy sa s jej akciami obchodovalo na burze.
Znížené ceny za videoreklamu
Stimuly, ktoré teraz X Corp inzerentom ponúka, sa týkajú amerického a britského trhu. Nevzťahujú sa pritom na všetku reklamu, ale len na vybrané formáty. X Corp zarába väčšinu peňazí práve z reklamy, keď ale Musk firmu Twitter prevzal, podnik začal mať problémy pri získavaní nových reklamných zmlúv. Časti inzerentov sa totiž prestal zahovárať Muskov prístup k riadeniu a moderovaniu obsahu. Reklamný priemysel je navyše v útlme a viaceré mediálne spoločnosti začali ponúkať vlastné zľavy.
Spoločnosť X tento týždeň začala niektorým inzerentom ponúkať znížené ceny za videoreklamu, ktorá sa zobrazuje popri zozname trendových tém, uvádza s odvolaním sa na e-maily WSJ. Takéto reklamy poskytujú značkám dvadsaťštyrihodinové umiestnenie na vrchole zoznamu populárnych tém webu. X Corp ponúka až do 31. júla päťdesiatpercentnú zľavu na všetky nové rezervácie týchto reklám, mimo ďalších zliav.
"Cieľom týchto zliav je pomôcť našim inzerentom získať dosah v kľúčových chvíľach na Twitteri, ako je Svetový pohár žien," stálo v jednom z e-mailov, z ktorých WSJ cituje.
Značky môžu prísť o overenie
Spoločnosť X tiež varovala inzerentov, že počnúc 7. augustom prídu účty značiek o overenie, ak nemajú za predchádzajúcich 30 dní utratených za reklamu na platforme aspoň tisíc dolárov alebo za predchádzajúcich 180 dní aspoň šesťtisíc dolárov. Ide o symbol zaškrtnutia v zlatej farbe, ktoré označuje, že účet naozaj reprezentuje ich značku.
Overovanie na platforme sociálnych médií je pre mnoho spoločností dôležité. Obávajú sa, že by ich značku mohli zneužívať ľudia so zlými úmyslami, a tak ju poškodzovať. Napokon to sa aj stávalo v krátkom čase tesne po tom, ako firmu Twitter prevzal Musk a začal tieto overenia rušiť, kým ich spoplatnil. Stalo sa napríklad, že jeden účet sa vydával za účet farmaceutickej spoločnosti Eli Lilly a tweetoval, že firma začne vyrábať inzulín zadarmo. Twitter potom oznámil, že zlepšil ochranu proti predstieraniu inej identity.
Musk začiatkom tohto mesiaca tweetoval, že spoločnosť zaznamenala zhruba päťdesiatpercentný pokles príjmov z reklamy a že má negatívny cash flow. Nedávno najal Lindu Yaccarinovú, bývalú šéfku reklamného oddelenia vo firme NBCUniversal, ako generálnu riaditeľku, aby pomohla vrátiť značky späť.
Musk povedal, že podnik už by mohol čoskoro mať pozitívny cash flow. Twitter bol pred Muskovým prevzatím roky v strate a v rámci Muskovej akvizície nabral aj miliardové dlhy.
Nie je to prvýkrát, čo sa platforma snaží zvýšiť svoje príjmy ponukou zliav na reklamy. Spoločnosť ponúkla veľké reklamné stimuly okolo Super Bowlu, typicky najväčšieho generátora príjmov z reklamy na Twitteri, informoval začiatkom tohto roka WSJ.