Najväčšia japonská automobilka Toyota Motor v prvom polroku zvýšila medziročne predaj áut o 5,1 percenta na 4,9 milióna. Firma ťažila z lepších dodávok polovodičov a najmä zo silnejšieho dopytu na japonskom trhu. Podnik to dnes uviedol na svojom webe. Toyota je čo do počtu predaných áut najväčšou automobilkou na svete, je aj pred nemeckou automobilovou skupinou Volkswagen.
Predaj automobilov Toyota v Japonsku medziročne vzrástol o 33 percent na 878.215 kusov. Predaj v Spojených štátoch sa naopak o 0,7 percenta znížil a nepatrne presiahol jeden milión vozidiel, predaj v Ázii klesol o pol percenta približne na 1,5 milióna kusov.
V samotnom júni stúpol celosvetový predaj o desať percent na 898 947 vozidiel. Podnik ťažil z rastúceho dopytu, vrátane dopytu po elektrifikovaných vozidlách, ako sú hybridy, na kľúčových trhoch v USA a v Európe.
Predaj v Číne zaznamenal v júni prvý mesačný pokles za tri mesiace, medziročne sa znížil o 12,8 percenta na 174 548 vozidiel. Za január až jún predaj v Číne klesol o 2,8 percenta. S poklesom dopytu na tomto najväčšom automobilovom trhu sveta sa stretávajú aj veľké nemecké automobilky.
Celá skupina Toyota, čo je so započítaním výrobcu minivozidiel Daihatsu a výrobcu nákladných vozidiel Hino Motors, predala v polroku 5,42 milióna vozidiel. Na druhom mieste je skupina Volkswagen, ktorá predala zhruba o milión áut menej. Toyota za polrok predstihla Volkswagen a ďalších konkurentov už štvrtý rok po sebe, uviedla agentúra Kjódó.