Ilustračná fotografia. FOTO: Dreamstime
StoryEditor

Starší ľudia peniaze majú a chcú ich minúť. Prečo na nich obchodníci necielia?

14.09.2023, 10:30
Autor:
ČTKČTK

Hlavným dôvodom, prečo sú päťdesiatnici a šesťdesiatnici mnohými značkami prehliadaní, je podľa štúdie ich dlhodobé nepochopenie. Firmy o nich majú často skreslené predstavy.

Dnešní päťdesiatnici a šesťdesiatnici majú peniaze a neboja sa ich míňať. Napriek tomu ich väčšina firiem, ktoré sa zameriavajú na predaj spotrebného tovaru, prehliada. Vyplýva to zo štúdie Boston Consulting Group na vzorke 18-tisíc spotrebiteľov vo veku 50 až 70 rokov vo svete, podľa ktorej sú títo ľudia zodpovední približne za tretinu všetkých útrat.

"Nech sa na túto skupinu pozrieme z akéhokoľvek pohľadu, vždy nám z toho vyjde, že jej ekonomický potenciál je oveľa vyšší, ako aký je jej prisudzovaný. Predovšetkým šesťdesiatnici sú v Česku trochu stranou záujmu, pritom ide o ľudí, ktorí sa už mnohokrát zvládli ekonomicky zabezpečiť a teraz majú čas a chuť svoje peniaze míňať,“uviedol David Antoš zo spoločnosti BCG, ktorý sa špecializuje na maloobchod a e-commerce.

image

Obchodníci upozorňujú na vážny problém: Aké majú riešenie pre potravinové púšte?

Hlavným dôvodom, prečo sú päťdesiatnici a šesťdesiatnici mnohými značkami prehliadaní, je podľa štúdie ich dlhodobé nepochopenie. Firmy o nich majú často skreslené predstavy, ktoré vedú k tomu, že sa na ne buď vôbec nezameriavajú, alebo že nevolia správne stratégie na ich získanie.

Jednou z mylných predstáv je napríklad to, že sú menej aktívne v online svete a na sociálnych sieťach. "On-line nákupy využívajú všetky vekové skupiny, vrátane tej najstaršej generácie, ktorá často začala nakupovať online počas koronavírusovej pandémie. Nie všetky značky si napríklad uvedomujú, koľko času starší zákazníci trávia na sociálnych sieťach a ako dobre ich týmto kanálom môžu osloviť,“upozornil Antoš.

image

Predaje a tržby padajú. Slováci zmenili pri nákupoch správanie, reťazce na to doplácajú

Ďalšou mylnou predstavou je, že päťdesiatnici a šesťdesiatnici nie sú pre firmy takí hodnotní ako mladí spotrebitelia. Podľa prieskumu BCG je to v mnohých prípadoch opačne. Podľa štúdie je totiž za väčšinu výdavkov v skupine medzi 50 a 70 rokmi zodpovedná len pätina spotrebiteľov. Konkrétne na ňu pripadá zhruba 50 až 60 percent všetkých útrat, v závislosti od toho, o akú kategóriu tovaru ide. Títo ľudia sú pre značky trikrát až štyrikrát hodnotnejší ako mladší zákazníci, a to nielen vďaka ochote míňať vyššie sumy, ale aj vďaka ich lojalite.

Štúdia zistila, že zrelí spotrebitelia výrazne ovplyvňujú nákupné správanie mladšej generácie a zároveň vo svojich preferenciách nie sú touto generáciou sami príliš ovplyvnení. Napríklad tretina mladých spotrebiteľov je tými staršími ovplyvnená pri nákupe automobilu či pri doplnkoch stravy, štvrtina potom pri kategóriách, ako je oblečenie či cestovanie. Naopak, mladšia generácia dokáže ovplyvniť v rozhodovaní iba zhruba 15 percent päťdesiatnikov a šesťdesiatnikov.

01 - Modified: 2023-09-07 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Starobné penzie 600 eur či zdanenie výsluhových dôchodkov pre eštebákov. Čo ešte sľubujú strany seniorom? 02 - Modified: 2023-09-07 09:07:11 - Feat.: 0 - Title: Dedičské konanie má svoje pravidlá. Ako presne prebieha? 03 - Modified: 2023-09-04 20:05:29 - Feat.: 1 - Title: V centre Bratislavy sa predáva dvestoročná pamiatka za takmer 1,5 milióna eur. Kupca čaká „boj“ s úradmi
01 - Modified: 2024-04-18 09:00:00 - Feat.: - Title: Instagramový trend Cash Catch dorazil aj k nám. Kde na Slovensku môžeš nájsť ukryté peniaze? 02 - Modified: 2024-04-14 20:37:28 - Feat.: - Title: Slováci sa pustili do investícií smelšie. V tomto držíme peniaze 03 - Modified: 2024-04-08 07:47:30 - Feat.: - Title: Žena vyhrala v lotérii 1,3 milióna, okamžite sa rozviedla s manželom. Ten to zistil a daj ju na súd, pripravil ju o celú sumu 04 - Modified: 2024-04-05 08:00:00 - Feat.: - Title: Tento štát zistil, že má na účte 1,8 miliardy navyše. Nikto nevie, odkiaľ sa vzali ani čo s nimi robiť 05 - Modified: 2024-04-05 07:00:00 - Feat.: - Title: Prečo sme schopní stráviť nekonečné hodiny v obchodných centrách? Môže za to nenápadný trik, ktorý si si určite nevšimol
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. apríl 2024 11:37