Úspešný zásah americkej spoločnosti Netflix proti zdieľaniu prístupových hesiel, ktorý pravdepodobne zvýšil počet jej predplatiteľov v 3. štvrťroku, pripravil pôdu na zvýšenie cien. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Netflix doteraz odolával tomu, aby sa pridal k rivalom ako Walt Disney pri zvyšovaní cien za služby bez reklám. Namiesto toho obmedzil zdieľanie hesiel mimo domácností.
V médiách sa začiatkom októbra objavili správy, že Netflix by mohol po skončení štrajku hollywoodskych hercov zvýšiť ceny. Netflix štrajk dobre zvládol vďaka väčšej prítomnosti na trhoch v zahraničí a silnému obsahu.
Po pomalom štarte reklamného plánu analytici očakávajú, že Netflix v nadchádzajúcich mesiacoch zvýši ceny svojich služieb bez reklám. Väčšina klientov, ktorí sa prihlásili na odber Netflixu po zásahu proti zdieľaniu hesiel, sa zatiaľ rozhodla pre ponuku bez reklám. Štandardný prístup s reklamami stojí 6,99 USD (6,63 eura) mesačne, zatiaľ čo ceny bez reklám sa začínajú na 15,49 USD.
"Pomocou tejto taktiky Netflix na budúci rok pravdepodobne zdvojnásobí svoju sledovanosť podporovanú reklamami," domnieva sa analytik Insider Intelligence Ross Benes. Reklamy pomáhajú priniesť vyššie príjmy a experti očakávajú, že Netflix bude časom zavádzať viac reklám a dobehne tak konkurentov.
Experti odhadujú, že reklamy priniesli v 3. štvrťroku do konca septembra Netflixu tržby vo výške približne 188,1 milióna USD, pričom spoločnosti pribudlo 2,8 milióna predplatiteľov.
Celkovo Wall Street predpovedá, že Netflix zaznamenal v uplynulom kvartáli najsilnejší štvrťročný prírastok predplatiteľov v tomto roku. A jeho tržby v treťom štvrťroku pravdepodobne vzrástli o 7,7 percenta na 8,54 miliardy USD, najviac za päť kvartálov.