Americká internetová spoločnosť Meta Platforms zvýšila v treťom štvrťroku tržby o 23 percent na 34,15 miliardy dolárov a prekonala odhady analytikov. Materská firma sociálnej siete Facebook a Instagram prilákala inzerentov, ktorí chcú využiť rastúcu ochotu spotrebiteľov míňať.
Spoločnosť tiež znížila výhľad celkových výdavkov na rok 2023 na 87 až 89 miliárd dolárov z predtým predpokladaného rozpätia 88 až 91 miliárd dolárov. Firma to uviedla vo svojom dnešnom oznámení po skončení burzového obchodovania v Spojených štátoch, jej akcie v reakcii pridali 5,5 percenta.
Investície do umelej inteligencie
Meta podľa agentúry Bloomberg dokazuje, že je schopná zároveň zlepšiť hlavnú reklamnú činnosť a pritom investovať do umelej inteligencie a virtuálnej reality.
Firma sa zotavuje z ťažkostí vo svojom reklamnom biznise, ktoré sa začali v minulom roku. Prepustila tisíce zamestnancov, obmedzila celý rad projektov a zároveň sa viac zamerala na zdokonaľovanie reklamy a algoritmov s umelou inteligenciou.
O metaversi, svete virtuálnej reality, podľa ktorého generálny riaditeľ Mark Zuckerberg spoločnosť premenoval, hovorí menej často, najmä pred skeptickou investorskou komunitou.
Analytik Portu Marek Malina pripomína, že firma k týmto krokom bola donútená. "V dôsledku obrovských výdavkov na vývoj metaverse a virtuálnej reality, ktoré sa pohybovali v miliardách dolárov, jej totiž prudko klesala ziskovosť. Do nemilosti investorov sa dostala aj kvôli rastúcej konkurencii, najmä zo strany čínskeho TikToku. Minulý rok akcie Mety tak odpísali až dve tretiny trhovej hodnoty," napísal Malina.
Meta prekonala očakávania
Zisk Mety vzrástol za tri mesiace do konca septembra o 164 percent na 11,58 miliardy dolárov, predstavoval 4,39 dolára na akciu. Aj tento výsledok prekonal očakávania analytikov, ktorí očakávali zisk 3,62 dolárov na akciu.
"Tržby aj čisté zisky Méty za tretí štvrťrok tohto roka boli lepšie, ako sa očakávalo. Veľké sklamanie však nastalo v divízii Reality Labs, kde tržby dosiahli iba 210 miliónov dolárov, čo je asi o tretinu menej, ako trh odhadoval," napísal analytik XTB Tomáš Cverna.
Firma zaznamenala sedempercentný nárast denne aktívnych ľudí, čo je metrika, ktorú používa na sledovanie jedinečných užívateľov, ktorí za deň použili niektorú z jej aplikácií, ako je Facebook, Instagram, Messenger alebo WhatsApp.
V predchádzajúcom štvrťroku stúpol počet DAP tiež o sedem percent. Denný počet aktívnych užívateľov samotného Facebooku sa potom zvýšil o päť percent, zatiaľ čo počet zobrazení reklamy v aplikáciách Méty vzrástol o 31 percent.
Akcie Méty si do stredajšieho záveru v tomto roku pripísali 149 percent.