Ilustračná fotografia. FOTO: Reuters
StoryEditor

Taliansko podrobne preskúma prípadné investície čínskych automobiliek v krajine, ešte nemajú povolenie

29.02.2024, 17:15
Autor:
TASRTASR

Čínsky automobilový gigant BYD zase v pondelok uviedol, že ho talianska vláda oslovila vo veci investovania v krajine.

Taliansko podrobne preskúma akékoľvek investície čínskych výrobcov automobilov v krajine. Uviedol to vo štvrtok vicepremiér Antonio Tajani v reakcii na stredajšie vyhlásenie ministra pre hospodársky rozvoj Adolfa Ursa, že krajina rokuje s tromi čínskymi výrobcami. Informujeme o tom na základe správy AFP.

"Takéto spolupráce musia byť pozorne vyhodnotené a musíme venovať pozornosť nekalej súťaži," povedal Tajani.

Schválenie v parlamente

"Musíme venovať pozornosť tomu, že v týchto vzťahoch vždy existuje reciprocita," uviedol s tým, že taliansky kabinet bude musieť schváliť príchod akejkoľvek čínskej skupiny.

Minister Urso v stredu totiž vyhlásil, že rokuje s tromi čínskymi automobilovými skupinami, ale nemenoval ich. "Len s príchodom ďalšieho producenta áut môžeme dosiahnuť náš cieľ, ktorým je milión vyrobených áut ročne," povedal Urso.

Čínsky automobilový gigant BYD zase v pondelok uviedol, že ho talianska vláda oslovila vo veci investovania v krajine. Potreba ďalšej európskej továrne okrem tej, ktorú BYD stavia v Maďarsku bude "závisieť od predaja a ten sa momentálne vyvíja dobre," skonštatoval Michael Shu, vedúci európskych prevádzok BYD.

Jediný výrobca

Nadnárodná skupina Stellantis, ktorá vlastní automobilku Fiat, je jediným masovým výrobcom áut v Taliansku. Okrem nej sú v krajine už len výrobcovia špeciálnych športových automobilov.

Podľa Ursa Taliansko je v kontakte aj so západnými výrobcami, ako je Tesla, ktorej plán na rozšírenie továrne pri Berlíne narazil na odpor miestnych obyvateľov.

Rozhovory s čínskymi skupinami prichádzajú po tom, čo Taliansko v decembri minulého roka odstúpilo od kontroverznej čínskej iniciatívy Novej hodvábnej cesty (Belt and Road Initiative).

Spoločnosť Stellantis, ktorá vlani zvýšila svoju produkciu v Taliansku o 9,6 % na 752.000 áut, varovala vládu v Ríme pred vstupom čínskych spoločností.

Aj Európska únia je znepokojená nekalou konkurenciou zo strany čínskych automobiliek a vlani v októbri začala vyšetrovať údajné dotácie, ktoré dostávajú od čínskej vlády.

01 - Modified: 2024-02-29 12:18:26 - Feat.: 1 - Title: Slovensko trpí nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily, vraví Fico. Hľadať ju bude v zahraničí 02 - Modified: 2024-02-29 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Retro Renault vstal z mŕtvych. Podrží vám aj bagetu, štýlových riešení má na rozdávanie 03 - Modified: 2024-02-29 10:24:06 - Feat.: 1 - Title: Volvo má obrovský záujem zamestnávať Rómov. Urobíme všetko pre to, aby sa to podarilo, vraví Tomáš 04 - Modified: 2024-02-28 16:36:52 - Feat.: 1 - Title: Rím rokuje s americkou Teslou aj s tromi čínskymi podnikmi o výrobe áut v Taliansku
01 - Modified: 2024-11-04 19:07:44 - Feat.: - Title: Investícia spoločnosti Gotion bude jedným z prelomových momentov nášho vzťahu s Činou, tvrdí Fico 02 - Modified: 2024-11-04 16:30:00 - Feat.: - Title: Strategické partnerstvo s Čínou: Prečo až teraz? (komentár) 03 - Modified: 2024-11-04 16:16:13 - Feat.: - Title: V talianskej škole zaútočilo 12-ročné dievča nožom na spolužiaka 04 - Modified: 2024-11-04 15:18:20 - Feat.: - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Harrisová a Trump, dvaja nezmieriteľní. Kam povedie Ameriku nový prezident? 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 12:55