Komunikačná sieť Telegram má 900 miliónov aktívnych užívateľov za mesiac, vďaka reklame zarába stovky miliónov dolárov a môže byť čoskoro zisková. Denníku Financial Times to povedal jej zakladateľ Pavel Durov s tým, že zvažuje vstup firmy na burzu.
Zo spoločnosti so sídlom v Dubaji sa postupne stala jedna z najpopulárnejších komunikačných aplikácií. Telegram zaviedol reklamu a prémiové predplatné pred dvoma rokmi. Ešte v roku 2021 mal len pol milióna používateľov.
"Dúfame, že sa prehupneme do zisku budúci rok, pokiaľ nie už tento rok," povedal denníku v Rusku narodený zakladateľ v prvom zverejnenom rozhovore od roku 2017.
Durov Telegram plne vlastní. Vylúčil, že by sa firmu chystal predať, ale spomenul, že mu za ňu investori ponúkajú viac ako 30 miliárd dolárov.
"Hlavný dôvod, prečo sme podnikanie začali speňažovať, je, že chceme zostať nezávislí," povedal Durov denníku. "Všeobecne povedané, vidíme v (IPO - primárnej verejnej ponuke akcií) prostriedok na to, ako zdemokratizovať prístup k hodnote Telegramu," dodal.
Spoločnosť Telegram bola kedysi z veľkej časti domovom voľne sa pohybujúcej kryptomenovej komunity. Má iba asi 50 zamestnancov na plný úväzok. Jej popularita v posledných niekoľkých rokoch prudko vzrástla. Stala sa dôležitým komunikačným nástrojom pre vlády a úradníkov po celom svete a tiež záchranným lanom pre ľudí, ktorí žijú v konfliktných oblastiach.