Zisk čínskeho internetového predajcu Alibaba Group Holding sa vo štvrtom finančnom štvrťroku medziročne prepadol o 86 percent na 3,27 miliardy jüanov, oznámila firma v tlačovej správe.
Tržby sa však o sedem percent zvýšili a dosiahli 221,87 miliardy jüanov. Prekonali tak očakávania analytikov, ktorí ich podľa prieskumu spoločnosti LSEG odhadovali v priemere na menej ako 220 miliárd jüanov.
Domáce tržby Alibaby vo štvrtom finančnom štvrťroku, ktorý skončil 31. marca, podporila snaha firmy sústrediť sa na lacný tovar v reakcii na opatrný prístup čínskych spotrebiteľov k výdavkom.
Za opatrnosťou spotrebiteľov stojí neistota ohľadom vývoja čínskej ekonomiky, ku ktorej prispievajú okrem iného problémy na realitnom trhu v Číne, uviedla agentúra Reuters.
Alibaba slúži ako indikátor vývoja spotrebiteľskej dôvery v Číne. Prekvapivo vysoké štvrťročné tržby by mohli zmierniť obavy investorov, že firma stráca pozície na domácom trhu v prospech miestnych konkurentov, ako sú firmy PDD Holdings či ByteDance, poznamenala agentúra Bloomberg.
Firma sa teraz nachádza uprostred procesu rozdelenia na šesť rôznych divízií. K tomuto kroku pristúpila po tom, čo vymenovala nového šéfa a upustila od plánu uviesť na burzu svoju cloudovú divíziu a logistickú časť. Rozhodla sa, že sa znovu zameria na svoju hlavnú činnosť.