Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi Adidas v druhom štvrťroku zvýšil čistý zisk takmer o 126 percent z minuloročných 84 miliónov eur na tohtoročných 190 miliónov eur. Firma to uviedla v dnešnom oznámení. Tržby vzrástli medziročne o 6,2 percenta na 11,3 miliardy eur.
"Celosvetovo pozorujeme zlepšenie vnímania značky Adidas a naďalej zaznamenávame lepšie čísla predajnosti, a to ako u lifestylových, tak u výkonnostných produktov," vyhlásil výkonný riaditeľ Adidasu Björn Gulden s tým, že pozícia Adidasu medzi zákazníkmi sa zlepšuje rýchlejšie, než spoločnosť očakávala.
Firma s ohľadom na dobré výsledky zvýšila výhľad na celý rok. Najnovšie počíta s prevádzkovým ziskom okolo miliardy eur. V druhom štvrťroku spoločnosť prevádzkový zisk medziročne takmer zdvojnásobila na 346 miliónov eur.
V Európe Adidas navýšil tržby o viac ako 20 percent na 1,9 miliardy eur. Tržby v Severnej Amerike spoločnosti klesli medziročne o 6,9 percenta na 1,3 miliardy eur. "Pokles súvisel výhradne s výrazne menším objemom predaja značky Yeezy. Bez zahrnutia Yeezy sa tržby v Severnej Amerike oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka zvýšili vďaka rastu veľkoobchodu aj vlastného maloobchodu," dodala firma vo vyhlásení.
Nemecká firma pôsobí pod názvom Adidas od roku 1949. Ide o skratku mena zakladateľa Adolfa "Adiho" Dasslera. Pôvodne ju zakladal ako obuvnú spoločnosť v roku 1924 s bratom Rudolfom pod názvom Gebrüder Dassler Schuhfabrik. Po rozchode oboch bratov Rudolf Dassler založil konkurenčný závod Ruda, ktorý neskôr vošiel do známosti pod menom Puma.