Ak čínsky internetový predajca Shein neuvedie svoje obchodné praktiky do súladu s právnymi predpismi Európskej únie na ochranu spotrebiteľa, hrozí mu pokuta. Dnes to v tlačovej správe uviedla Európska komisia.
Podľa výsledkov vyšetrovania Shein porušuje európske pravidlá napríklad falošnými zľavami, nátlakovými predajnými technikami alebo klamlivými informáciami strán možnosťou vrátenia tovaru. Európska komisia spoločne s národnými regulátormi zastúpenými v sieti pre spotrebiteľskú politiku firmu vyzvala na nápravu.
Shein má teraz mesiac na to, aby sa k výhradám vyjadril a predložil plán nápravných opatrení. Prípadná pokuta by sa vypočítala z obratu firmy v príslušných členských štátoch.
Zistené nedostatky sa týkali aj zavádzajúcich označení produktov, nepravdivých tvrdení o udržateľnosti, chýbajúcich alebo skrytých kontaktných údajov a zamlčovania informácií o zodpovednosti tretích strán.
Európska komisia zároveň vedie s firmou samostatné vyšetrovanie ohľadom predpisov o digitálnych službách, ktoré Shein od minulého roka označujú za takzvanú veľmi veľkú on-line platformu s prísnejšími povinnosťami strán transparentnosti a bezpečnosti.
Vyšetrovanie Sheinu vedie spotrebiteľská sieť pre spotrebiteľskú politiku pod vedením úradov v Belgicku, Francúzsku, Írsku a Holandsku a vychádza okrem iného zo sťažností európskych spotrebiteľských centier.
Okrem aktuálneho konania koordinovaného komisiou čelí Shein tiež samostatnému preskúmaniu zo strany talianskeho protimonopolného úradu. Podľa Európskej komisie je zásah proti Sheinu súčasťou širšej stratégie na zabezpečenie bezpečnejšieho a udržateľnejšieho elektronického obchodovania.