Spoločnosť Meta Platforms kúpila menšinový podiel v najväčšom svetovom výrobcovi okuliarov EssilorLuxottica. Materská spoločnosť Facebooku získala necelé tri percentá vo výrobcovi okuliarov Ray-Ban. Hodnota podielu pri súčasnej trhovej cene je zhruba tri miliardy eur.
Uviedla to agentúra Bloomberg s odvolaním sa na informované zdroje. Americký technologický gigant sa investíciou snaží podporiť svoje aktivity na rýchlo rastúcom trhu s šikovnými okuliarmi.
Podľa zdrojov Meta zvažuje ďalšie investície. Postupom času by sa jej podiel vo výrobcovi okuliarov mohol zvýšiť až na zhruba päť percent. Zástupcovia spoločnosti Meta aj EssilorLuxottica sa k záležitosti odmietli vyjadriť.
Investícia prehlbuje vzťah medzi oboma spoločnosťami, ktoré v posledných niekoľkých rokoch spolupracovali na vývoji šikovných okuliarov. Meta v súčasnosti predáva okuliare Ray-Ban, ktoré boli prvýkrát predstavené v roku 2021, s vstavanými kamerami a asistentom umelej inteligencie. Minulý mesiac potom uviedla na trh aj samostatné okuliare značky Oakley v spolupráci s EssilorLuxottica.
Dohoda zapadá do stratégie šéfa spoločnosti Meta Marka Zuckerberga, pre ktorého je umelá inteligencia hlavnou prioritou a veľkou investíciou.
Šikovné okuliare sú kľúčovou súčasťou tohto plánu, pretože Méte umožňujú vyvíjať vlastný hardvér a nezávisieť od telefónov konkurencie. Partnerstvo jej navyše dáva prístup k výrobným vedomostiam a globálnej distribúcii, čo je nevyhnutné pre masové uvedenie šikovných okuliarov na trh.
Pre firmu EssilorLuxottica znamená dohoda väčšiu prítomnosť v technologickom svete, čo by mohlo byť výhodné, ak sa futuristické stávky firmy Meta vyplatia. Meta sadne na to, že ľudia raz budú pracovať a baviť sa s šikovnými okuliarmi alebo náhlavnými zariadeniami, tzv. headsety.

