Rast predaja osobných automobilov v Číne sa v júli 2025 spomalil. Čiastočne k tomu prispel slabší dopyt po hybridných modeloch, keďže regulačné úrady na najväčšom automobilovom trhu na svete tvrdo zakročujú proti cenovej vojne, ktorá poškodila toto odvetvie, informuje agentúra Reuters.
Čínske združenie výrobcov osobných automobilov (CPCA) v piatok oznámilo, že predaj osobných áut sa v júli 2025 zvýšil medziročne o 6,9 percenta na 1,85 milióna. To bol výrazne menší nárast než o 18,6 percenta v júni.
Rast predaja tzv. nových energetických vozidiel (NEV) sa pritom v júli spomalil na 12 percent z 29,7 percenta v júni, ale stále prevyšoval predaj benzínových automobilov, už piaty mesiac po sebe.
Dopyt po hybridoch však naďalej slabol. Predaj plug-in hybridov a hybridov s predĺženým dojazdom klesol spolu o 3,6 percenta oproti júlu minulého roka, keďže pokroky v technológii batérií a nabíjacej infraštruktúre zmiernili obavy z dojazdu čisto elektrických vozidiel.
Tento trend podporil výrobcov elektromobilov, ako sú Leapmotor, Xiaomi a Xpeng, ktorí v júli vykázali rekordné predaje, ale zasiahol spoločnosti ako BYD a Li Auto, ktoré sa prevažne spoliehali na hybridy.
Spoločnosť BYD zaznamenala v júli pokles predaja vozidiel v Číne, už tretí mesiac po sebe, a to medziročne o 12 percent, zatiaľ čo jej podiel na trhu s NEV sa v Číne znížil na 27,8 percenta z 35,4 percenta pred rokom. Jej globálne dodávky však minulý mesiac mierne vzrástli, pričom predaj v zahraničí sa podieľal 20 percentami na celkovom predaji.
Čína podnikne kroky na stabilizáciu rastu v automobilovom a iných sektoroch, uviedol minulý mesiac predstaviteľ ministerstva priemyslu.
Rast exportu automobilov z Číny sa v júli zrýchlil na 25 percent z 23,8 percenta v júni, ukazujú údaje CPCA.

