Predaj osobných automobilov v Číne v októbri 2025 medziročne klesol síce len mierne, ale ukončil osem mesiacov vytrvalého rastu. Prispelo k tomu oslabenie dôvery spotrebiteľov v dôsledku zníženia daňových úľav a vládnych dotácií na kúpu nových, úspornejších vozidiel. Ukázali to v pondelok údaje Čínskeho združenia výrobcov osobných automobilov (CPCA), informuje agentúra Reuters.
Podľa CPCA sa predaj na najväčšom automobilovom trhu na svete v októbri 2025 mierne znížil, o 0,8 percenta na 2,27 milióna kusov. Skončila sa tak osemmesačná séria rastu predaja, pričom ešte v septembri stúpol dopyt po autách medziročne o 6,6 percenta.
Údaje CPCA ukázali, že rast predaja elektrických vozidiel a plug-in hybridov sa v októbri spomalil na 7,3 percenta z 15,5 percenta v septembri. Vládne dotácie, ktoré tento rok prispeli k výmene viac ako 12 miliónov automobilov za nové, klesajú, keďže v závere roka sa tento program končí.
Čoraz viac výrobcov automobilov vrátane spoločností Xiaomi, Nio a Li Auto preto ponúka vlastné dotácie na podporu objednávok na kúpu auta v budúcom roku. Vlažný dopyt len zintenzívňuje konkurenciu na najväčšom automobilovom trhu na svete.
BYD a ďalšie automobilky v snahe o diverzifikáciu predaja hľadajú nové trhy v zahraničí. Rast čínskeho exportu automobilov sa tak v októbri zrýchlil na 27,7 percenta z 20,7 percenta v septembri.

