Ekonomický rast má totiž za následok zvyšovanie životnej úrovne obyvateľstva. Strednej vrstve sa zvyšujú príjmy a tým rastie aj spotreba.
Kým Čína v uplynulých rokoch vyvážala lacné produkty, dnes sa trend mení a čoraz viac spoločností sa zameriava na výrobu tovarov s vyššou pridanou hodnotou. Zároveň so zvyšujúcimi sa príjmami rastie aj domáca spotreba. A tu sa práve otvára priestor aj pre slovenské firmy, ktoré môžu exportovať svoje výrobky práve na čínsky trh.
S cieľom nadviazať spoluprácu organizujú čínske úrady množstvo podujatí, ktoré sú otvorené aj slovenským podnikateľom. V novembri budúceho roka sa napríklad v čínskom Šanghaji uskutoční veľtrh China International Import Expo, na ktorom sa zahraniční investori a spoločnosti budú môcť oboznámiť s čínskym trhom.
Na veľtrhu privítajú firmy podnikajúce v sektore špičkového inteligentného vybavenia, spotrebnej elektroniky a príslušenstva, potravín a poľnohospodárstva, lekárskeho vybavenia a produktov zdravotnej starostlivosti. Slovenský biznis by sa v Šanghaji mohol odprezentovať aj v segmente cestovného ruchu, technológií, kultúry a vzdelávania, kreatívneho dizajnu a outsourcingu služieb. Šancu dostanú podniky, ktoré sa stihnú prihlásiť do polovice budúceho roka. Ak podajú prihlášku do konca januára, vstupenka na veľtrh ich vyjde o pätinu lacnejšie.