Nedávno ste viedli delegáciu taiwanského Inštitútu priemyselného technologického výskumu (ITRI) v Bratislave, kde ste sa v rámci týždňového programu zúčastňovali na rokovaniach a spoločnom workshope zo zástupcami SAV a STU. Čo bolo hlavným cieľom tejto návštevy?
Prečo ste si na túto spoluprácu vybrali práve Slovensko?
Ako vôbec vznikla spolupráca s STU a SAV?
Zistili sme, že obe organizácie majú vo všeobecnosti veľmi dobrý základný výskum. Nadviazali sme preto s nimi kontakt s tým, že by sme im radi pomohli, aby tieto svoje schopnosti a kapacity využili v komerčnej oblasti. Pretože v ITRI zvyčajne vyvíjame technológie pre aplikované využitie. Konkrétne táto technológia by sa mohla dostať na trh zhruba v priebehu piatich rokov.
O Taiwane je známe, že je absolútnym svetovým lídrom v produkcii polovodičov. Ste popredným hráčom aj v ich vývoji, vďaka čomu tieto technológie rýchlo posúvate vpred. Znamená to výhodu aj pre slovenských odborníkov?
Áno, v polovodičoch sme skutočne svetovou špičkou. Rada by som však upozornila na to, že samotná definícia polovodiča je veľmi široká. Ak chcete byť presnejší, musíte tento segment rozdeliť do viacerých špecifických skupín. Keď sa bavíme o taiwanských polovodičoch, zväčša hovoríme o súčiastkach využívaných napríklad v mobilných telefónoch, osobných počítačoch alebo laptopoch. Menej sa už spomínajú výkonové polovodiče, ktoré sa používajú pri nabíjaní prístrojov či pri zvyšovaní výkonov elektromobilov. A práve do tohto posledného spomínaného segmentu spadá naša spolupráca so slovenskými partnermi.
Prečo práve tento segment?
Ako som už spomínala, ste lídrom v oblasti automotive. Navyše najnovší trend smeruje práve k výkonovým polovodičom. Je to dôležité, keďže každý dnes seriózne premýšľa nad trvalo udržateľným prostredím. Najmä kľúčoví hráči na európskych trhoch hrajú vedúcu rolu v snahách o elektrifikáciu automobilového priemyslu vrátane nabíjacích systémov. Preto sme presvedčení o tom, že práve výkonové polovodiče sú technológiou, na ktorú by sme sa mali zameriavať. Nesmieme zostať iba pri tradičných polovodičoch s nízkym výkonom. Namiesto toho musíme vyvíjať technológie s vysokým výkonom, ak si chceme udržať svoju konkurencieschopnosť.
Zostáva vám 62% na dočítanie.